OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1500 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Nu söker vi en ekonomiadministratör för kunds räkning, HSM i Linköping AB!
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med löpande ekonomi. Du som söker tjänsten ska ha goda kunskaper i administrativa processer och rutiner. Du ska ha minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande tjänster, brinna för service och alltid ha ett gott bemötande. Som person är du väldigt serviceinriktad, noggrann och tycker att det är viktigt med ordning och reda. Du är lösningsorienterad, stresstålig och har en hög ansvarskänsla. I ditt arbete är du självgående samtidigt som du uppskattar att ingå i en arbetsgrupp och att samarbeta med kollegor.
Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet förekommer allehanda administrativa uppgifter så som bland annat hantering av fakturor, betalningspåminnelser, in- och utbetalningar samt bokföring av leverantörsfakturor med mera. Under ditt ansvarar ligger också mail- och telefonkontakt med kunder och leverantörer och avstämningar med projektledare. Rollen innefattar även att administrera löner. I arbetet förkommer även löpande redovisning samt enklare bokföring.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kundfakturor
• Leverantörsfakturor
• Månads- och kvartalsbokslut
• Moms och skatt
• Vinstavräkning
Vi söker dig som är en skicklig administratör med god systemvana, gärna med erfarenhet av att arbeta i affärssystem eller motsvarande. Du är van användare av Excel och har lätt för att ta till dig nya system. Meriterande är om du har arbetat med byggavtalet eller IF metall tidigare.
Körkort B samt tillgång till egen bil är ett krav.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd via Pema People AB, för rätt person kommer uppdraget övergå till en anställning hos kunden. För mer information om tjänsten kontakta evelina.nilsson@pemapeople.se.
För mer information om kundföretaget: http://hsmab.com/.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041