OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ByggPartner i Dalarna AB är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Stockholm, Uppsala, Borlänge och Västerås. Verksamheten omfattar alla typer av nybyggnation, ROT-entreprenader samt byggservice. Tillsammans är vi runt 460 anställda och har en omsättning på 1,6 miljarder kronor. ByggPartner är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. Det handlar om att vara okomplicerade och pålitliga, lätta att ha att göra med helt enkelt. Sunt förnuft handlar också om balans och långsiktig hållbarhet för både våra kunder och oss själva, samt för ekonomin och miljön. Vi arbetar hårt för att våra medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss, och vi tror att både struktur och frihet är viktiga redskap för att åstadkomma det.
ByggPartner i Dalarna Holding AB är med dotterbolag en expansiv koncern med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Falun, Borlänge, Hedemora, Avesta, Gävle, Västerås, Uppsala och Stockholm. Verksamheten omfattar alla typer av nybyggnation och ROT-entreprenader, byggservice och ställningsbyggnad. Tillsammans är vi 460 anställda och har en omsättning på 1,9 miljarder kronor.
Vi växer och behöver bli fler i vårt glada gäng som jobbar med ekonomi
Vi söker en ekonomiadministratör till vårt huvudkontor i Borlänge. Tjänsten är på heltid (100 %). Som ekonomiadministratör med ansvar för inkommande leverantörsfakturor, betalningar och kravhantering så har du en viktig roll med många kontakter både inom organisationen och utåt till våra leverantörer. Viss bokföring kan ingå i arbetsuppgifterna.
Du kommer också att vid behov vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen. Din chef kommer att vara CFO.
Den vi söker
Vi lägger stor vikt vid att du som person passar i vår organisation. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp. Som person är du noggrann, driven, analytisk och positiv. Du har lätt för att skapa och vårda relationer och nyfiken på att lära dig nya saker. Det är också viktigt att du lever upp till våra värderingar som en sund ByggPartner.
Erfarenheter
Du har arbetat med leverantörsreskontrahantering, fakturering och kundreskontrahantering. Det är dessutom önskvärt att du har erfarenhet från byggbranschen eller närliggande verksamhet. Det är meriterande om du ha arbetat med bokföring. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och är van att aktivt arbeta med Officepaketet.
Villkor
För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Vi arbetar med marknadsmässiga löner och har självklart kollektivavtal.
Intresserad att veta mer?
Har du funderingar, hör av dig till CFO Helena Blom 0243-55 95 44 eller HR-chef Ann-Louise Holmbom 0243-5595 06 för mer information.
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-08
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Louise Holmbom
Elisabet Granström
0850599624