OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kilsbostäder är Kils kommuns bostadsbolag. Vi är 25 anställda som arbetar med allt från lägenhetsuthyrning och felavhjälpning i hyresgästens hem till lokalvård i vårt egna samt kommunens fastighetsbestånd. Vi äger och förvaltar ungefär 800 lägenheter och en del lokaler.
Vår ekonom har bestämt sig för att gå vidare i karriären och vi söker nu hennes efterträdare. Du kommer att ha ditt kontor på Rosengränd 12 i Kil tillsammans med åtta utvecklingsinriktade och positiva kollegor. Övriga anställda arbetar inom lokalvården och finns ute på fältet.
Som ekonomiadministratör hos oss kommer du inte bara att arbeta med traditionella uppgifter som kravhantering, löpande redovisning och avstämning, kund- och leverantörsreskontra samt vara vår ekonomichef behjälplig i uppföljning och budget- och bokslutsarbete. Du kommer även att arbeta med posthantering, ansvara för diariet, beställa kontorsmaterial och andra administrativa uppgifter. Du är dessutom backup till receptionen där vi hjälper våra hyresgäster som besöker eller ringer oss. Arbetsuppgifterna i receptionen kan vara allt från kontraktsskrivning till att ta hand om och försöka åtgärda klagomål gällande tvättstugan som inte är städad. Om du dessutom gillar att jobba med systemfrågor och skapa smarta lösningar blir vi extra tacksamma eftersom det är en bit vi vill jobba lite mer med. Dina dagar kommer med andra ord innebära omväxlande arbete och en del kundkontakt.
Vi tror att du är ambitiös och noggrann och ser till att alla siffror är just där de ska vara. Du är lösningsfokuserad och finner svar - på de frågor som både våra hyresgäster och även vi själva ibland ställer oss. Du gillar att tillsammans med andra utveckla verksamheten, driva projekt och skapa en bra vardag för våra hyresgäster. Du gillar bredd och variation i arbetet och tycker det är roligt att på förmiddagen sitta med löpande redovisning för att på eftermiddagen exempelvis jobba med en hyresgästundersökning eller ta emot ett besök i receptionen.
Vi ser gärna att du har ekonomiutbildning på universitetsnivå eller motsvarande.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag.
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39