OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett engagerat och samarbetsvilligt team? Då har du hittat rätt! AP&T Sweden AB söker nu via oss på Jefferson Wells en erfaren ekonomiassistent för att förstärka teamet inom kundreskontra. Som ekonomiassistent kommer du att ha ett självständigt ansvar för alla frågor relaterade till kundreskontra samtidigt som du får möjlighet att samarbeta med dina kollegor inom teamet och få stöttning när det behövs.
Arbetsbeskrivning
Din huvudsakliga roll kommer vara att hantera kundreskontra och säkerställa effektiv fakturering och betalningsprocess. Du kommer att vara delaktig i framtagning av fakturaunderlag, utföra avstämningar mot huvudbok och andra konton, samt bevaka och boka av inbetalningar. Vidare kommer du att underhålla och uppdatera kundregistret och vår likviditetsrapport för att ge insikter om vår ekonomiska ställning. Som en del av vårt dedikerade team kommer du även att utföra interna utskick av betalningsinformation kring kundreskontran samt ge support till reception och växel vid behov.
* Arbetstider 7-16, 1h rast
Vårt team
I vårt team är vi fyra engagerade personer med olika ansvarsområden. Vi har en medarbetare som ansvarar för kundreskontra, en för leverantörreskontra och en Controller. Tillsammans utgör vi en stark enhet där samarbete, stöttning och kunskapsdelning är i fokus. Vi värdesätter egenskaper som lagspelare, noggrannhet och ansvarstagande, och vi är alla måna om att hjälpa varandra för att säkerställa att alla trivs och lyckas i sina roller. Vi arbetar också effektivt tillsammans och använder oss av LEAN för att ständigt förbättra och utveckla vårt arbete, att du kommer med förbättringsförslag ser vi bara som ett plus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har grundläggande kunskaper inom Office-programvaror och kan kommunicera flytande på engelska i tal och skrift. Ekonomikunskaper i nivå med gymnasiekompetens, gärna med erfarenhet av bokföring, är ett stort plus. Några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent är önskvärt, och ett extra plus om du arbetat med kundreskontra tidigare. Du bör vara självgående, noggrann och ansvarstagande i ditt arbete samt kunna samarbeta effektivt med kollegor och externa parter.
Tillträde och anställningsform
Tillträde är omgående, och tjänsten är i första hand en konsultroll med en initial kontraktstid på 3-6 månader. Därefter finns möjlighet till internanställning hos kund för rätt person med goda prestationer och lämplighet för rollen.
Urval och ansökan
Urval sker löpande, så vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller vårt team är du varmt välkommen att kontakta Emma Lilja på emma.lilja@manpower.se.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Om du vill vara en del av ett team där samarbete och stöttning är viktiga hörnstenar, och samtidigt utveckla din kompetens inom ekonomi, så är detta den perfekta möjligheten för dig! Välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells.