OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Containertjänst söker nu en duktig ekonomiassistent med erfarenhet från lön till sin verksamhet i Stockholm.
Om verksamheten
Vår affärsidé är att vara bäst på att hyra ut och sälja förrådcontainers och vägprodukter för byggrelaterad verksamhet.
Det gör vi från våra depåer i Stockholm Länna, Kappetorp Sollentuna och Göteborg.
I våra två verkstäder svetsar vi, snickrar och målar för att kunna leverera skräddarsydda containrar och säkra vägprodukter. Containertjänst är ett familjeföretag i andra generationen och jobbar med att skapa en stolt organisation, där vi är stolta över vilka vi är och vad vi presterar.
Vi tror att det smittar av sig på våra kunder som då får trygghet för oss som partner.
Containertjänst ägs idag av Vestum AB och 2022 omsatte vi 110 miljoner kronor.
Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Containertjänst arbetar man nära bolagets CFO med ett tydligt ansvar. Självklart är en bra ekonomisk kunskap grunden för att trivas i rollen och anta dess utmaningar. Vi arbetar idag i systemen Excel, Rillion och Winhyra och i den här rollen ser vi helst att man är på kontoret i Länna, Skogås. Rollen innebär hantering av bl a följande områden:
• Löner inkl kontroll, avstämning och bonushantering
• Kundreskontra
• Löpande redovisning
• Koncerntänk, avstämning koncerninterna transaktioner
• Behjälplig vid årsbokslut och årsredovisning
• Löpande redovisning med avdelningar och produkter
• Kontering av leverantörsfakturor i Rillion inkl scanna de fakturor som kommer i pappersform
• Både import och EU-inköp förekommer
• Uppdatera Winhyra och Excel med bl a containerinköp & transporter
• Inläsning av journaler i Winhyra
• Avstämning av transport mot order
• Återrapportering av in- och utbetalningar
• Månadsbokslut
• Viss fakturering och kvittohantering
• Periodisk sammanställning
• Kundreskontra med påminnelser & Inkasso, UC-bevakning
Det är en fördel om man har erfarenhet från ovanstående moment men vi ser främst god erfarenhet från lönehantering.
För att trivas så ser vi en profil med bra självledarskap som agerar fullt ut med ett förtjänat mandat.
Din profil
Som person är man nyfiken och trivs att hantera både rutinuppdrag och utmaningar med inspiration där man tar sitt tydliga ansvar.
Erfarenhet från projekt och produktmiljö är en bra merit, men självklart letar vi efter rätt person som kan fortsätta att utvecklas tillsammans med oss.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisten Bengt Lööw mob +46703734897 och mail bengt.loow@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09