OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1,2 miljard kronor och har 230 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad. Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. - Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?
Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörreskontra, så som scanning, matchning och konteringar. Vidare kommer du att arbeta med manuella boksföringsorders samt med kundinbetalningar och ha koll på vilka fakturor som betalas in och ut från deras bankkonto och för att sedan kunna sammanställa det i Estrellas interna system.
Vi ser att du som söker studerar ekonomi och vill arbeta som ekonomiassistent under terminerna ca 1 dag/vecka & heltid 8 veckor under sommaren med start 15 juni tom 15 augusti samt fortsatt deltid löpande långsiktigt framöver.
Arbetstiderna på ekonomiavdelning är kl.8-16:15, men upplägget på när just Du arbetar under terminerna (utöver ovan givna förutsättningar) är väldigt flexibelt och överenskommes med din närmast ansvariga hos Estrella.
Din profil
Vi söker dig som studerar eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och som vill ha ett meriterande deltidsarbete vid sidan om dina studier. Tjänsten kräver att du har grundläggande ekonomikunskaper har du tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning är det meriterande. Du ska känna dig trygg i att kunna hantera siffror samt ha en förståelse för system och flöden.
Som person är det viktigt att du är noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta i grupp. Du är väl bevandrad i den digitala världen och har lätt för att arbeta i system och har goda kunskaper i Officepaketet.
Atmosfären på företaget är god och du kommer att mötas av trevliga och hjälpsamma kollegor.
Ansökan:
Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta ute hos vår kund.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team.