Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Teknia i Vimmerby

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Teknia i Vimmerby

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Sven Hjelte grundade Svensk Tryckgjutning, som nu heter Teknia, år 1967. Ända sedan dess har kvalitet och nära kundsamarbete varit grundstenarna som gjort oss framgångsrika. Tack vare skickliga medarbetare och teknisk utrustning i framkant, har vi kunnat svara upp mot marknadens ständigt ökande krav på kvalitet och leveranssäkerhet.

Framgångsrika familjeföretag byggs med stabilitet och långsiktighet. För Peter Hjelte, son till grundaren Sven, är just dessa faktorer också nödvändiga för kontinuerlig utveckling – och ovärderliga i jakten på att möta framtidens utmaningar. Sedan våren 2023 tillhör nu Svensk tryckgjutning Teknia Manufacturing Group med huvudkontor i Madrid som är en internationell koncern som specialiserat sig på tillverkning av metall- och plastkomponenter baserat på ett brett spektrum av teknologier. Nytt namn blir Teknia Vimmerby, i övrigt ändras inget inom organisationen.

Vår automatiserade och högteknologiska produktion har gjort oss till ett av de mest avancerade pressgjuterierna. Produkterna vi tillverkar finns nära dig, överallt i det moderna samhället. Tack vare vår målmedvetna produktutveckling slår vi vakt om vårt spetskompetensområde: komplexa pressgjutna komponenter till bilar, transportindustrin och elektronikutrustning.

Om rollen

I den här rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med fakturakontroll, avstämningar, in- och utbetalningar, löpande bokföring. Det kommer även förekomma fler ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer arbeta i vår kunds affärssystem. Rollen passar dig som vill ha koll på läget och tycker om att utföra varierande ekonomiuppgifter på ett effektivt och bra sätt.

Bakgrund

Vi söker dig som har kompetens inom ekonomi, fakturering och administration och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi eller motsvarande. Du är nyfiken och intresserad och har tidigare jobbat med ekonomiuppgifter eller har en utbildning inom ekonomi samt goda kunskaper i excel.

Meriterande är god systemvana för ekonomihantering.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du trivs med att effektivt hantera dagligt rutinarbete samt att arbeta mot deadlines och periodvis i högt tempo. Som person är du sympatisk och social samt har en analytisk förmåga. Vidare är du lösningsorienterad och bra på att prioritera arbetsuppgifter utefter verksamhetens behov. Du trivs med variationen att arbeta självständigt men samtidigt tillhöra en grupp som hjälps åt.

Arbetsuppgifter

• Löpande redovisning

• Avstämningar
• Leverantörsresekontra
• Serviceinriktad
• Delaktig i framtagandet av underlag till årsbokslut och revision

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning inhyrning / Heltid - dagtid / Vimmerby

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.

Lernia tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten på www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning & Rekrytering
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 18 oktober 2024

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

18 november 2024