Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Västervik Miljö & Energi!

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Västervik Miljö & Energi!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Västerviks kommun är vårt hem och hit går all vår energi. Tillsammans skapar vi förutsättningar att utveckla de platser som ligger dig och oss närmast hjärtat.

Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur, som erbjuder tjänster/produkter inom elnät, stadsnät, elhandel, vatten, fjärrvärme, avfall och återvinning samt entreprenad.

Vår affärsidé är: För en hållbar framtid. Vi utvecklar och levererar lokala hållbara miljö- och energitjänster för kundernas behov.

Vår vision är: Energi till Västervik. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer.

Vårt ledningssystem är certifierat enligt ISO 9001 (kvalitet, ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).

Vi verkar i Västervik, en vackert belägen kustkommun i östra Småland med ca 37 000 invånare. Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det småländska inlandet.

Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas.

Om rollen

I den här rollen kommer du att arbeta med faktureringar, fakturakontroll, avstämningar, in- och utbetalningar, löpande bokföring. Det kommer även förekomma fler ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer arbeta i vår kunds affärssystem. Rollen passar dig som vill ha koll på läget och tycker om att utföra varierande ekonomiuppgifter på ett effektivt och bra sätt.

Bakgrund

Vi söker dig som har kompetens inom ekonomi, fakturering och administration och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi eller motsvarande. Du är nyfiken och intresserad och har tidigare jobbat med ekonomiuppgifter eller har en utbildning inom ekonomi samt goda kunskaper i excel.

Meriterande är god systemvana för ekonomihantering.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du trivs med att effektivt hantera dagligt rutinarbete samt att arbeta mot deadlines och periodvis i högt tempo. Som person är du sympatisk och social samt har en analytisk förmåga. Vidare är du lösningsorienterad och bra på att prioritera arbetsuppgifter utefter verksamhetens behov. Du trivs med variationen att arbeta självständigt men samtidigt tillhöra en grupp som hjälps åt.

Arbetsuppgifter

• Löpande redovisning
• Fakturering
• Avstämningar
• Leverantörsresekontra
• Serviceinriktad
• Delaktig i framtagandet av underlag till årsbokslut och revision

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning inhyrning / Heltid, 6 månader dagtid / Västervik

Tillträdesdag

5/8 eller enligt ök.

Lernia tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten på www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Liknande jobb


21 november 2024