Vi söker en engagerad kollega för att utveckla kommunens inköp och e-handel

Vi söker en engagerad kollega för att utveckla kommunens inköp och e-handel

Arbetsbeskrivning

Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Med havet som fond och skogen runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro.
Att jobben finns här gör boendefrågan till en av våra viktigaste utmaningar och just nu ser vi flera spännande bostadsprojekt växa fram - en spännande satsning som knyter samman hamnområdet med stadskärnan och ytterligare förstärker den unika kopplingen mellan hav och land.

Nya boenden ger ännu mer liv till en redan levande stadskärna, med ett varierat utbud av butiker och service i en vacker miljö, samtidigt som vi ser staden växa även i utkanterna, med flera nya handelsområden.

Det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med i framtiden. Vare sig det gäller prestationerna på idrottsarenan eller upplevelserna på scenen.
Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar.

Ekonomiavdelningen består av 13 stycken anställda som arbetar bl a med ekonomistyrning, budget och resursfördelning, redovisning, bokslut, kund- och leverantörsfakturor och ger stöd och service till kommunens verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du det är intressant med e-handelsprocessen och ser nyttan av att effektivisera en organisations rutiner för inköp?
Då är du förmodligen den vi söker!

Ekonomiavdelningen söker nu en engagerad och målinriktad kollega med fokus på att utveckla och driva inköp och e-handelsområdet, samt utvärdera och prioritera önskemål från kommunens olika verksamheter. Som kommunens inköps- och e-handelssamordnare är din främsta uppgift att strategiskt planera, förankra och följa upp så verksamheterna kommer in i en digitaliserad process. I tjänsten ingår även att vara kontaktperson mot inköpscentralen i Västervik gällande frågor om avtalshantering, nya upphandlingar och enklare upphandlingsfrågor. Tillsammans med kollegorna på avdelningen kvalitetssäkrar du hela processen och dess rutiner med syfte att uppnå maximal effektivitet. Du ansvarar för att leverera enligt uppsatta mål och tidsramar.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom relevant område och gärna tidigare arbetserfarenheter av inköp och e-handelsimplementering. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av att utveckla inköpsprocesser.

Det affärssystem som kommunen använder och nyligen har uppgraderat till version 2021 är Raindance. Erfarenhet av liknande system anses vara meriterande. Har du dessutom erfarenhet av lagen om offentlig upphandling anses det också vara meriterande. Du har självklart en god teknisk förståelse och ett kommunikativt arbetssätt mot kommunens verksamheter. För att lyckas i denna roll krävs att du är självgående och ständigt analyserar och genomför åtgärder för att förbättra kommunens inköp- och e-handelsrutiner.

Rollen kräver att du är tydlig och kommunikativ då du ansvarar för möten och presentationer både med interna som externa kontaktytor. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad, behjälplig och tillmötesgående. I rollen ställs du inför utmaningar som kräver komplexa utvärderingar, vilket kräver att du har tålamod och en god analytisk förmåga.
Du är bra på att kommunicera på svenska i både tal och skrift.

B-körkort är krav.

Vi tillämpar löpande rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 november 2024