OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olivia Personlig Assistans präglas av kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet och därför finns vi med kontor nära dig och erbjuder kunder och assistenter - Mer känsla och omtanke!
Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionshindrade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 260 uppdragsgivare och närmare 1500 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.
Vi söker assistent till en tjej i centrala Norrköping.
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från arbete inom vården, gärna utbildad undersköterska, men det är inget krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, lämplighet samt att personkemin stämmer överens med kunden och hennes familj. Du ska helst också ha arbetslivserfarenhet som undersköterska/ personlig assistent gärna från arbete med små barn eller tonåring. Det är ett plus om du har erfarenhet av ep-anfall (epileptiska anfall ).
Som person är du glad, lugn, ansvarsfull, noggrann och lyhörd för kundens önskemål och behov och det är viktigt att du har lätt för att samverka med olika intressenter runt kunden. Du är flexibel, har tålamod, envishet och pedagogisk med många uppslag med busighet och humor, samt att du har ett stort och äkta engagemang för ditt arbete.
Att du har förståelse för andras situation och respekterar att du arbetar i någon annans hem med allt vad det innebär, ser vi som en självklarhet.
I arbetsuppgifterna ingår att vara kunden behjälplig med den personliga omsorgen, planera och strukturera vardagen tillsammans med kunden skola, fritids och familjen, samt att hjälpa till med vissa dagligt förekommande hushållssysslor. Tunga lyft kan i vissa fall förekomma.
Du arbetar främst kvällar och helger, under loven kan det även bli dagtid.
Tjänsten kommer tillsättas snarast.
Kollektivavtal finns. Individuell lönesättning tillämpas.
Vid eventuell anställning behöver du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister:
https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsterna kan bli tillsatta innan ansökningstiden gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600