OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borås Energi och Miljö AB tar tillvara energiflöden i samhället och omvandlar energin i bland annat avfall till fjärrvärme, el, fjärrkyla och biogas. Bolaget erbjuder energi- och avfallstjänster, sköter avfallshanteringen och avloppsreningen samt levererar dricksvatten i Borås. Vi är ca 320 medarbetare och omsättningen uppgår till drygt 1 miljard. Borås Energi och Miljö AB ingår i Borås Stadshus AB och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Vi erbjuder en spännande roll inom ett bolag och en bransch som är i ständig utveckling.
Kundcenter är en enhet på bolagets Marknadsavdelningen och när vår nuvarande Kundcenterchef nu går vidare i karriären söker vi efter en efterträdare. Du kommer leda ett sammansvetsat team på sju medarbetare som tillsammans är vårt ansikte utåt mot våra kunder.
Är du en person som brinner för kundservice, utveckling och att coacha en grupp mot ständigt bättre prestationer så kan du vara rätt person för den här rollen.
Vem söker vi?
Du kommer att vara en nyckelperson när det gäller vår kundservice ut mot våra kunder. Tillsammans med ditt team svarar ni dagligen på kundernas frågor gällande fjärrvärme, avfallshantering och vatten-och avlopp. Målet är att hjälpa och guida kunderna till bra lösningar.
Du kommer samarbeta med övriga avdelningar och affärsområden inom bolaget för att tillsammans svara upp mot våra kunders behov och skapa goda kundrelationer.
Kundcenter ansvarar även för faktureringsprocessen. Det kräver att du är skicklig på att hantera vårt affärssystem, våra prismodeller och övrig information som hanteras i affärs- och stödsystem.
Är du vår framtida talang?
Bolaget är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Rutiner och ett strukturerat arbetssätt är ett framgångskoncept som Kundcenter arbetar efter och det är viktigt att du är en föregångare och en drivkraft inom detta.
Vi behöver utveckla vår tekniska plattform för kundservice och här kommer du vara en drivande kraft för att se till att vi utvecklas i takt med kundernas önskemål.
Din bakgrund
Du har relevant högskoleutbildning och dokumenterad arbetslivserfarenhet från kundtjänst eller annan kundinriktad verksamhet. Utöver detta ser vi att du har erfarenhet av arbetsledning och/eller personalledning, gärna från kundtjänst. Har du erfarenhet av digitala förändringsresor inom kundservice är det meriterande.
Körkort samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.
Personliga egenskaper
Du är en person som drivs av att ge kunderna den bästa servicen. Som ledare finner du nya smarta sätt att arbeta på, engagera och motivera ditt team att ständigt ge bra kundservice. Du behöver vara en person som är enkel att samarbeta med och bra på att kommunicera både internt med kollegor och externt med våra kunder och samarbetspartners. Ordning och reda är en självklarhet för dig och du är duktig på att hantera administrativa- och digitala system.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en stabil bransch. Vi satsar mycket på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till vardagar 07.00-16.00 och du utgår från huvudkontoret Elektra i centrala Borås.
För mer information om tjänsten kontakta Marknadschef Jonas Holmberg, tel. 0708-52 70 14, jonas.holmberg@borasem.se.
Du är välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum.
Som ett led i vårt kvalitetsarbete genomför Borås Energi och Miljö alltid bakgrundskontroller på personer som är aktuella för anställning.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.