OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allegio Omsorg är ett familjeomsorgsföretag som vill göra skillnad. Våra ledord är glädje, ordning, driv och ansvar. Vår vision är att varje dag erbjuda "Det GODA Mötet!".
Idag har vi tolv verksamheter i landet. I Östersund erbjuder vi hemtjänst och hemservice.
Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda med särskild inriktning på demens och palliativ omvårdnad. Vi arbetar ständigt med utveckling i våra verksamheter och arbetar kvalitetssäkrande med bl.a. egenkontroller.
Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder de bästa tjänsterna när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna!
Allegio Omsorg i Östersund söker nu en Enhetschef!
För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att hjälpa andra människor. Hos oss finns en familjär stämning med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar.
Vi har Kollektivavtal med schyssta villkor som pensioner och försäkringar - vi erbjuder goda villkor.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget som Verksamhetschef innebär ansvar för god kvalité, nöjda medarbetare och en klok drift för vår verksamhet i Östersund. Du skapar och upprätthåller goda relationer. Det övergripande målet är att vi alltid skapar "Det GODA mötet" med alla vi möter och med individens behov i centrum. Utifrån detta säkerställa att verksamheten är rätt bemannad med rätt kompetens samt följa upp verksamhetens kvalitet-, resultat och måluppfyllelse. Som Verksamhetschef kommer du att ingå i en nära samverkan med andra chefer i din region och rapporterar till Regionchef.
Som person är du trygg i din roll som ledare, du leder och motiverar andra för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet i verksamheten och du tillför entusiasm och energi till arbetsplatsen.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt arbetssätt för att driva dina processer framåt. Du prioriterar på ett effektivt sätt för att hålla tidsramar och dina prioriteringar styrs av ett mål- och resultattänk. Du är noggrann, lyhörd och lägger stor vikt vid att verksamheten lever upp till resultat-kvalitetsmål.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning på heltid under de senaste två åren inom omsorg om äldre eller personer med funktionsvariationer samt har utbildning Socionom, Sjuksköterska eller liknande.
Krav på körkort och tillgång till egen bil.
Tillträde enligt överenskommelse.