Vi söker en Enhetschef till Bemanningsenheten inom sektor vård och omsorg!

Vi söker en Enhetschef till Bemanningsenheten inom sektor vård och omsorg!

Arbetsbeskrivning

Attraheras du av att leda andra människor och operativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering? Tycker du som vi, att individens behov skall vara i centrum? Vill du vara med och utveckla en verksamhet som präglas av vi-känsla och ett gott samarbetsklimat? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Enhetschef till Bemanningsenheten inom sektor vård och omsorg!

Ditt arbete utgår från sektorns värdegrund: trygghet, ansvar och ett respektfullt bemötande. Sektorns målbild är att personer som behöver omvårdnadsinsatser eller annat stöd för sin dagliga livsföring ska så långt som möjligt kunna leva och bo som självständiga medborgare i samhället.

Bemanningsenheten är en stödfunktion för sektorn vad gäller bemanning och rekrytering. På enheten finns ytterligare en enhetschef, planeringsledare, verksamhetsledare samt vård- och omsorgspersonal.

Du är direkt underställd avdelningschef för avdelningen för personlig assistans och du ingår i avdelningens ledningsgrupp med övriga enhetschefer. Inom avdelningen arbetar idag 12 enhetschefer som sitter samlade i centrala Skövde.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområdet är att tillsammans med enhetschefskollega leda, organisera och utveckla arbetet på bemanningsenheten. Då bemanningsenheten har ett sektorsövergripande uppdrag ingår ett brett samarbete inom hela sektorn. Till din hjälp finns också stödfunktioner inom HR, ekonomi och utveckling samt flertalet tekniska system.

Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar och du arbetar på ett sådant sätt att beslutade mål och åtaganden uppfylls. Du arbetar förebyggande och driver verksamhetens utveckling framåt och arbetar aktivt med ständiga förbättringar.

Du arbetar med det systematiska arbetsmiljöarbetet där teamkänsla, trivsel och delaktighet genomsyrar arbetet. Du coachar och stöttar dina medarbetare på distans i det dagliga arbetet samt koordinerar och utvecklar arbetssätt för att verksamheten ska fungera optimalt. Din arbetsgrupp består av både tillsvidareanställda och timanställda medarbetare.

Tjänsten innebär också operativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering; en unik roll med en kombination av ledarskap och operativt arbete. Helgtjänstgöring ingår i anställningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för uppdraget. Du har erfarenhet av ledande befattning inkluderat ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar. Du har också en mycket god systemvana. Meriterande är erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering samt goda kunskaper inom arbetsrätt.

Du har ett sinne för logistik och administration samt är processorienterad. Du behöver kunna prioritera effektivt för att hålla tidsramar. Vi ser gärna att du kommer med nya idéer i arbetsrelaterade frågor och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Som kollega tillför du entusiasm och energi till arbetet och arbetar bra med andra människor. Du leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du har kunskap om hur kostnader, intäkter och effektivitet påverkar verksamheten ur ett ekonomiskt perspektiv och arbetar bra med komplexa frågor och problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, så väl i tal som i skrift.

ÖVRIGT
Vi planerar att genomföra våra intervjuer 10 och 16 september. Håll om möjligt de dagarna öppna i din kalender, besked om du går vidare i rekryteringsprocessen ges under v 36.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

26 november 2024

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

26 november 2024

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

24 november 2024