OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker dig som tidigare arbetat med ekonomi under minst två år och som är intresserad av att arbeta för vår uthyrningsverksamhet hos en av våra kunder centralt i Göteborg.Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasieekonom eller KY-utbildning med inriktning mot ekonomi.Som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett administrativt team om ytterligare 3 personer.Du kommer att ansvara för löpande bokföring och leverantörsreskontra i företagets svenska bolag, vara delaktig i månadsbokslut, arbeta med projektredovisning, hantera reseräkningar och bensinkort samt vara behjälplig med övriga administrativa arbetsuppgifter på kontoret.Erfarenhet från systemet Hogia Ekonomi samt ifrån Excel och Lotus Notes är meriterande.Goda kunskaper i det engelska språket är ett krav.Som person är du flexibel, initiativrik och prestigelös.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Sysselsättningsgrad: till än början 75 %, med intentionen att nå 100 % Start: omgående Period: minst 6 månader, för att därefter om du är rätt person bli övertagen av kundföretaget Placering: Centrala Göteborg Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/41860 Ekonomiassistent) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.