OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för Kommunservice har som uppdrag att ge service inom olika områden till kommunens förvaltningar och bolag samt till externa kunder och i vissa fall kommunens medborgare. I uppdraget ligger att vara kostnadseffektiva, ge service av hög kvalitet samt att utveckla nya arbetssätt. Enheten för Kommunservice är en del av Kommunstyrelsens förvaltning.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att arbeta mot våra kunder med uppgifter som in- och avvikelserapportering i lönesystemet. Vidare ingår att ge stöd i löne- och avtalsfrågor, utfärda olika intyg och rapportering av pensionsuppgifter samt att planera och genomföra utbildningar med våra kunder.
I denna tjänst ingår även att arbeta med drift och utveckling av vårt lönesystem, Personec P, i nära samarbete med systemansvarig. Tjänsten innehåller också ca 30 % andra administrativa uppgifter.
Din kompetens
Du har en administrativ utbildning på minst gymnasienivå och har minst fem års erfarenhet av praktiskt lönearbete. Vi ser gärna att du, förutom lönekompetens, även har arbetat med kund- och leverantörsreskontra då samarbete sker med vår ekonomiadministration.
Som person är du mycket serviceinriktad. Du tycker om eget ansvar men förstår samtidigt vikten av samarbete och att teamet lyckas med sin uppgift. Arbetet kräver noggrannhet och analytisk förmåga. Du har en vilja att påverka och utveckla.