OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210061
Arbetsuppgifter
Ekonomienheten samordnar och stödjer förvaltningen inom budget, redovisning, projektportföljen, fastighetsdeklarationer och lokalfrågor. I enheten ingår redovisnings- och investeringssektionerna. Här kommer du få 24 kollegor som tillsammans har en bred kompetens och ett stort engagemang.
Vi söker nu en erfaren ekonom till redovisningssektionen som kommer att arbeta i en bred roll nära sektionschefen i olika frågor. I din roll kommer du bland annat att få samordningsansvaret för bokslut, olika redovisningsfrågor och ha ett systemansvar för ekonomisystem på förvaltningen. Det innebär att du blir ansvarig för systemens utveckling, processer och rutiner samt att du blir en del av stadens nätverk inom området.
Du kommer också att arbeta med intern kontroll och styrning, kvalitetssäkring men även utveckling av olika processer. I tjänsten ingår även att arbeta med analyser och utredningsarbete och dessa kan kan handla om hur förvaltningen arbetar med kontoplanen, kodsamband och analyser av inköp.
I tjänsten ingår även ordinarie ekonomiarbete såsom löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt konto- och motpartsavstämningar. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter där man samarbetar över ekonomisektionerna och enhetsgränserna, t.ex. gemensamma utvecklingsaktiviteter, informera om ekonomifrågor i verksamheten eller förändring av projektrutiner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen på minst 180hp inom ekonomi. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete där du tidigare ansvarat för löpande redovisning, bokslutsarbete och där du kontinuerligt arbetat med att skapa effektivare processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet.
Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i Officepaketet men framförallt Excel. Har du erfarenhet av Ekot/Raindance är detta meriterande och likaså är erfarenhet av Qlikview/Qliksense. Det är meriterande om du har haft övergripande ansvar för ekonomisystem och för utvecklingen av dessa.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett engagemang och vilja att vara med i att utveckla både processer och arbetssätt. Vi ser att du både är nyfiken och initiativtagande där du är orädd för att starta eller ta tag i aktiviteter och arbetsmoment så väl som har god förmåga att slutföra dem. Då tjänsten har många interna och externa kontaktytor behöver du ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att skapa goda och varaktiga relationer. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder ett spännande och varierat jobb inom en mångfacetterad verksamhet med komplexa och intressanta redovisningsfrågor både inom drifts- och investeringsverksamheterna. Här kommer du att arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor med olika kompetenser inom stadsutveckling och andra områden. Du får frihet att planera, organisera och styra ditt arbete på tillsammans med dina kollegor inom enheten. Fastighets- och gatukontoret erbjuder ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där vi värdesätter och förstår vikten av att kommunikation är en integrerad del av verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98