OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 20 års internationell erfarenhet är Teleperformance Nordic AB idag en av de ledande aktörerna på marknaden för Kundservice, Telemarketing och CRM - lösningar. Vi ingår i den internationella koncernen Teleperformance med säte i Paris. Koncernen har ca 75 000 medarbetare , 281 contact center representerat i 45 länder och är därmed världens största och mest vitt spridda callcenterföretag idag. Arbetet som Teamledare innebär personalansvar för gruppen kundrelation med fokus på Anti-Churn samt ansvar för det dagliga arbetet för ditt Team om 7 personer. Kundrelation/Anti-Churn gruppen arbetar med att ta emot inkommande samtal där agenterna vinner tillbaka kunder som vill avsluta sina prenumerationer samt svårare distributions ärenden. I arbetsuppgifterna ingår bl a att leda och fördela arbetet i ditt team, ansvara för att nyckeltal uppnås och initiera säljledningsaktiviteter. Den största delen av din arbetstid kommer du att aktivt coacha din grupp i försäljning. Du ansvarar för produktionens drift och hanterar de utmaningar och möjligheter som kan uppkomma. Naturligtvis tar du själv samtal, för att hjälpa till och vara insatt i uppdraget. Det är viktigt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo och kan se till att ditt team har den kunskap och information de behöver. Du engagerar och motiverar din grupp och bygger gruppkänsla och reagerar proaktivt och ser utmaningar istället för problem. Du gillar att arbeta med människor och coacha andra till succe. [ För att lyckas i din roll som teamledare krävs det att du är ödmjuk, stabil, målinriktad, och har ett brinnande intresse för försäljning och människor. Vi ser att du har ett sinne för detaljer. Du tycker om att arbeta i grupp och kan motivera och entusiasmera dina medarbetare. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, försäljning och/eller coachning. Har du dessutom erfarenhet från telemarketing branschen ser vi det som ett plus. Du har minst gymnasieutbildning och har god svenska samt engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och mognad. Tjänsten är stationerad ute hos kund, centralt i Stockholm. Start: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagen den 20 april
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Mortensen
46702-452535
Tove Fröman