OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JBT är ett internationellt marknadsledande företag inom den globala livsmedelsindustrin. Vi har kontor i mer än 100 länder världen över. Vi växer både organiskt och genom förvärv och söker kontinuerligt nya medarbetare som vill växa med oss!
Din roll blir att tillsammans med vårt säkerhetsteam se till att våra anläggningar i Helsingborg är i toppskick. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande, från våra tillverkningsanläggningar till våra kontorslokaler, kommer du att samordna entreprenörer och planerat arbete och ta fram lösningar för att göra oss ännu bättre. En del av ditt arbete kommer vara reaktiv hantering av brådskande reparationer av byggnader eller utrustning. Men vad vi verkligen letar efter är en anläggningsexpert, som kommer att vägleda oss på vår resa mot ständiga förbättringar.
En dag i vår Facilities Coordinators liv...
• Ansvarig för att samordna underhållet av maskiner och anläggningar, såsom gaffeltruckar, kranar etc – det är att koordinera så att entreprenörer kommer och utför arbetet.
• Samordna och driva arbetet för att säkerställa att Helsingborgs anläggningar är fullt fungerande och säkra för våra kollegor att arbeta på.
• Identifiera förbättringsområden och tilldela de rätta resurserna för att ta hand om frågorna – om du ser något som behöver förändras för att göra vår arbetsmiljö säkrare och bekvämare för våra kollegor så vill vi att du ska få det att hända
• Du kommer regelbundet att undersöka byggnaderna tillsammans med din HSE-kollega och se till att saker som belysning, värme och ventilation uppfyller kraven
• Utveckla underhållsscheman som hjälper oss att identifiera affärskostnader, risker och förbättringsområden.
• Utarbeta kostnader för utfört arbete, samtidigt som du är kostnadsmedveten och säkerställer att entreprenörer tar ut rätt belopp för utfört arbete – ett öga för detaljer kommer att behövas
• Ansvarig för att förbereda och dokumentera förebyggande och reaktivt underhåll – goda adminkunskaper ett måste!
• Svara på akuta samtal om underhåll och göra en del felsökning för att lösa mindre reparationsproblem
• Bygga starka relationer med avdelningschefer – stark kommunikation är en av de nyckelfärdigheter vi söker
• På tal om kommunikation, vi vill gärna att du talar svenska och engelska – vi är en global organisation och vi brukar kommunicera på engelska
• Ingen dag är den andra lik, så du måste vara bra på att ändra prioriteringar med kort varsel, med en personlighet som aldrig ger upp.
Din bakgrund…
Helst ska du ha en teknisk utbildning eller kanske en praktisk bakgrund inom underhåll med erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter som de nämnda.
Det är viktigt för oss att du har kunskap om saker som budgetar, byggnadskonstruktioner, underhållsfrågor inom byggnad och hur du hanterar dessa samt att arbeta med kärnförsörjningskällor som mekanik, el, gas och vatten. Tidigare erfarenhet av att samordna entreprenörer och erfarenhet av Lean/TPM är meriterande.