OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio områden av skiftande karaktär med villaområden, 50-talsförort och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till natur samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 55 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar ca 1 300 medarbetare.
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten äldre består av 30 medarbetare i olika åldrar.
Där ingår en enhetschef, två biträdande enhetschefer, en administrativ assistent, två avgiftshandläggare, en färdtjänsthandläggare, en boendesamordnare, ett team med vårdplanerare och tre team med hemma handläggare. Vi håller till i trevliga lokaler i Farsta centrum.
Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till träning på arbetstid om arbetet tillåter. Vi har hälsocoacher och värnar om vår goda arbetsmiljö.
Då vår färdtjänsthandläggare snart går i pension, söker vi nu hennes efterträdare till en tillsvidaretjänst på deltid 80%. Tjänsten kan övergå till en heltidsanställning.
Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.
Arbetsbeskrivning
Som färdtjänsthandläggare arbetar du med att utreda behovet av färdtjänst utifrån ansökningar och exempelvis inskickade läkarintyg. Rollen innebär även att utreda och fatta beslut om behovet av riksfärdtjänst utifrån lagstiftning där målgruppen främst är personer över 65 år.
Du håller dig ständigt uppdaterad inom området genom exempelvis nyhetsbrev, kurser m.m. och är uppmärksam på förändringar kring riktlinjer och lagstiftningar. Vidare informerar du övriga enheten om de förändringar som sker inom området.
I tjänsten kommer du att möta många människor genom både byråbesök och hembesök samt föra diarier och dokumenteringar och skicka beslut till riksfärdtjänsten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan inriktning som bedöms som likvärdig.
Du har aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning och utredning. Det är meriterande om det är inom området färdtjänst och riksfärdtjänst.
Du har erfarenhet av arbete i något ärendehanteringssystem, det är meriterande om du har erfarenhet av Paraplyet.
Du har goda datorkunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Då rollen innebär kontakt med olika personer och funktioner inom enheten är det viktigt att du som person är bra på att samarbeta. Vidare är du tydlig och pedagogisk i din kommunikation och är serviceinriktad. Du är självgående och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Duwaldt, Enhetschef
08-508 19 222
Nozha Amezeane, HR-konsult
08-508 11 716
Eva Duwaldt
08 50819222
Gabriella Belestam
08 50819607