Vi söker en finansiell administratör till fastighetsbolag i Stockholm!

Vi söker en finansiell administratör till fastighetsbolag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en spännande möjlighet inom en dynamisk och växande organisation? Vi söker nu en engagerad Finansiell Administratör för ett konsultuppdrag hos ett fastighetsbolag med kontor i Humlegården, Stockholm.

Uppdraget passar dig som har några års erfarenhet av finansiell administration från mindre bolag eller organisationer och som trivs i en varierad roll. Med en prestigelös attityd och ett flexibelt arbetssätt kan du bidra till att hantera både stora och små uppgifter med ansvar och engagemang.

• Omfattning: Heltid
• Start: 6:e januari 2025
• Längd: till och med april/maj 2025 (beroende på överlämningsbehov)
• Placering: Huvudsakligen på plats på kontoret i Humlegården, med viss flexibilitet.

Om tjänsten
Som Finansiell Administratör kommer du att ansvara för en rad administrativa och finansiella arbetsuppgifter. Rollen passar dig som är noggrann, strukturerad och serviceminded, med erfarenhet från mindre organisationer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löpande hantering av värdepappersaffärer
• Framtagande av överföringsuppdrag och hantering av interna överföringar
• Bokföring av utdelningar, räntor och upplupen sparränta
• Kort likviditetsuppföljning
• Administration av bankärenden, inklusive fullmakter och uppdatering av användare
• Hantering av lånedokumentation och framtagande av rapportunderlag till långivare
• Värdering av noterade aktier och obligationer
• Administrativa uppgifter för huvudägarens ekonomi

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst några års erfarenhet av finansiell administration eller bokföring inom bank eller finans
• Erfarenhet av dokumenthantering
• Erfarenhet från mindre bolag eller organisationer.
• Förmågan att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Goda kunskaper i MS Office
• En flexibel och prestigelös attityd, med viljan att ta ansvar i en varierande roll.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2024
  • Ansök senast: 8 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Fritidsassistent Västerslätt, Fritid Drift

Fritidsassistent Västerslätt, Fritid Drift

18 december 2024

17 december 2024

Administrativa assistenter

Administrativa assistenter

17 december 2024

17 december 2024