OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en för Processtöd / Processutveckling från – 1/12-23 till 30/11-24 för uppdrag hos kund, konsult via Prowork Bemanning. Omfattning: heltid med placering i Sundbyberg.
Beställaren är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk, har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i övriga Sverige.
Bakgrund
Kärnprocessen ”Utveckla stamnätet” beskriver arbetsgången och ger ett stöd när vi förbereder och genomför åtgärder i transmissionsnätet. Målsättningen är ett transmissionsnät med hög tillgänglighet och med rätt överföringskapacitet.
Uppdragsbeskrivning
Det finns en organisation som ansvarar för implementation, utveckling och förvaltning av kärnprocessen ”Utveckla stamnätet”. Arbetet leds av ett övergripande processråd och utförs av två delprocessteam (Station och Ledning). Delprocessteamen rapporterar till processrådet, där strategiska och övergripande beslut fattas av representanter från divisionen. Delprocessteamen har ett nära samarbete med enhetsrepresentanter från de enheter som arbetar inom processen, men som inte är representerade i delprocessteamen.
Syftet med det här avropet är att tillgodose delprocessteamens behov av stöd samt få till en övergripande koordinering för de olika delprocesserna. Således efterfrågas erfarenheter från processutveckling. Uppdraget består av olika delar bl.a. administration, webuppdateringar, rapportframtagning, processutveckling, förbättringsarbete samt förvaltning av processen.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning t i det löpande arbete som utförs. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av beställaren).
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att
Driva processutveckling/-koordinering
Att inom ramen för delprocessteam Station och delprocessteam Ledning arbeta med att utveckla och beskriva delprocesserna
Att stötta delprocessteam Station och Ledning med koordinering för att säkerställa att delprocesser synkar sinsemellan
Administrerar inbox för förvaltningsprocessen
Delar ut frågor från inbox till respektive delprocessteam
Svarar på frågor kring processen och intranätet
Återkopplar med svar till inkommande ärenden
Intranätet (webbredaktör)
Uppdaterar processen enligt delprocessteamens input
Publicerar nyheter, processer och dokument på intranätet
Tar fram rapporter
Dokumenthantering
Skriva processbeskrivningar, checklistor, mallar
Ändra i, och rita upp nya, processkartor
Administrera publicerade dokument (uppdatera version osv)
Säkerställa att rätt mallar används
Delprocessteamens möten
Kallar till och håller i mötet
Sätter ihop agenda (med input från delprocessteamen)
Ansvarar för protokollet och följer upp actions
Skallkrav
Kompetens och Erfarenhet:
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobbat med processutveckling och framtagande av processer.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som administrativt stöd till processledare eller projektledare.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbetat med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
Meriterande
Arbetslivserfarenhet av att jobba med webbredaktörs uppgifter (intranät eller extern webbsida).
Arbetslivserfarenhet av att arbeta inom el/energibranschen.
Personliga egenskaper:
Arbeta självständigt och målinriktat
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp
Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!