OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Phone House ägs av brittiska The Carphone Warehouse som är Storbritanniens marknadsledande återförsäljare av telekommunikation. The Phone House finns i 10 Europeiska länder och i november 2006 öppnade vi i USA, på Manhattan i New York, under namnet "Best Buy Mobile". The Phone House är världens största återförsäljare av mobiltelefoner och telekommunikation. Totalt har vi 16 000 anställda runt om i Europa varav cirka 800 jobbar i Sverige. The Phone House söker en Cash & Commission-analytiker till vår ekonomiavdelning som idag består av 10 personer. Du kommer till största delen att arbeta som Commission-analytiker och har som sådan ansvaret att förbereda, beräkna, stämma av samt rapportera Commission-betalningar till ledningen, våra säljare och andra intressenter, inom utsatt tid och i enlighet med de regler som är fastlagda av bolaget. Det är viktigt att du kan läsa och förstå ganska komplicerade beräkningsunderlag för att sedan sammanställa korrekta och felfria betalnings-sammanställningar. I ditt arbete har du daglig kontakt med våra säljchefer, vårt SSC (Shared Service Center) som är baserat i Portugal samt vårt huvudkontor i Storbritannien, för att reda ut och förklara commission-relaterade frågor. Vid behov förväntas du ta fram ad-hoc rapporter och analyser. Vidare kommer du att ansvara för vår cash-flow-uppföljning. I detta jobb kommer du att arbeta nära vår inköpsavdelning samt med externa parter och huvudkontoret. Ditt ansvar är att säkerställa en tillförlitlig prognos av hur våra kassaströmmar går, att analysera framtidsprognosen och att lyfta fram trender mm. För att lyckas i jobbet krävs att du *Har Civilekonomutbildning eller annan liknande ekonomisk högskoleutbildning. *Har utmärkta kunskaper i Excel. *Har goda kunskaper i Business Objects eller liknande system. *Har minst 2 års erfarenhet inom Ekonomi som analytiker. *Är proaktiv, har starkt driv, stort engagemang samt ett analytiskt sinnelag, *Är en noggrann och strukturerad problemlösare. *Är flexibel och stresstålig, *Förstår vikten av, och kan leverera, korrekta underlag och avstämningar, inom fastlagda tidsramar. *Kan uttrycka dig felfritt i tal och skrift på engelska, samt gärna på Portugisiska. Eftersom du jobbar på en supportfunktion förväntas att du ha ett genuint "kundservice-tänk". Nyfiken? Du söker jobbet genom att gå in på www.phonehouse.se under rubriken lediga jobb. Tjänsten ska tillsättas omgående, varför intervjuer kommer att ske löpande.