Vi söker en handläggare för alkohol -och tobakstillsyn!

Arbetsbeskrivning

När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din kunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i samhällets vardag. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland!



Du kommer att tillhöra enheten för social hållbarhet som verkar för att de nationella målen för folkhälsa, integration, jämställdhet och mänskliga rättigheter ska få genomslag i länet.

Våra uppdrag omfattar bl.a. folkhälsa, förebyggande arbete mot alkohol-, narkotika-, doping och tobak, alkohol och tobakstillsyn, brottsförebyggande arbete, föräldraskapsstöd, tidiga insatser under asyltiden, mottagande av nyanlända och ensamkommande barn, demokrati, hemlöshet, jämställdhet, våld i nära relationer, människohandel och prostitution, hedersrelaterat våld och förtryck, mänskliga rättigheter, nationella minoriteter, barnrätt, funktionsrätt samt personligt ombud.

Vi vill att du har relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning mot samhällsvetenskap, folkhälsa, rättsvetenskap eller likvärdigt som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har kunskap om offentlig förvaltning samt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter samt lagen om tobaksfria nikotinprodukter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tillsynsarbete samt samverkan mellan olika aktörer och/eller att genomföra kompetenshöjande insatser. Du är en van systemanvändare och kan Officepaketet.

Som person är du prestigelös, förtroendeingivande och har hög integritet. Du har en god förmåga att samarbeta och inkludera andra. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är noggrann, strukturerad, drivande och att du har förmågan att hitta balansen mellan att leverera god kvalitet och att hålla tidsplaner. Genom ditt positiva förhållningssätt och din flexibilitet bidrar du både till en god arbetsmiljö och att arbetsgruppen når sina mål. Du har en förmåga att analysera och strategiskt. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

 

Övriga förmåner och villkor
Myndigheten finns i lokaler i centrala Linköping. Länsstyrelsen erbjuder möjligheten till distansarbete om verksamheten tillåter. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid.

Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund och hur det är att arbeta hos oss.

https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. 

 

Vill du veta mer kontakta 

Enhetschef Linda Pergelius Thorbjörnson, tel. 010-2235280. 

Fackliga företrädare för SACO är Lovisa Granberg, tel. 010-223 54 90 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast den 7 december, ange ref nr: 18370.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024