Vi söker en handläggare till en mycket spännande myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi på Bemannia söker nu dig som vill jobba som handläggare på en mycket spännande myndighet som ser till ekonomin inför krisberedskap och civilt försvar. Har du tidigare erfarenhet av ekonomiskt arbete i statlig organisation, tveka inte att söka denna tjänst!

Om uppdraget:

Tjänsten ingår i en arbetsgrupp som gemensamt arbetar med anlagshantering. Inom arbetsgruppen sker gemensam planering, handläggning, fördelning och uppföljning av medel till centrala myndigheter, länsstyrelser, kommuner, landsting, frivilliga och ideella organisationer.

Uppdraget är till en början på sex (6) månader, med chans till förlängning. Arbetstiderna är mellan 8 - 16:30, och flextid tillämpas. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i Stockholm. Start för uppdraget är omgående.

Dina arbetsuppgifter:

Som handläggare på denna myndighet kommer dina ansvarsområden vara att delta i arbetet med planering, handläggning, fördelning och uppföljning av medel till
frivilliga organisationer. Tjänsten innebär ett nära samarbete med en erfaren samordnare. Fokus för tjänsten kommer att vara den ekonomiska planeringen, handläggningen, fördelningen och uppföljningen, men även deltagande i dialogmöten och stämmor med organisationerna.

För att du ska trivas i denna roll som handläggare tror vi att du har god analytisk förmåga, kan arbeta självständigt och flexibelt. Då du kommer att sitta tillsammans med andra i en arbetsgrupp är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete. Vidare tror vi du är strukturerad och har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt, är serviceinriktad samt trygg i din kompetens.

Dina kvalifikationer:

- Du har har akademisk utbildning inom ekonomi.
- Du har erfarenhet av ekonomiskt arbete i statlig organisation i minst ett (1) år under de senaste fem (5) åren (1 januari 2013 och framåt).
- Du har god kunskap om offentlig verksamhet.
- Du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska.



Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, möjlighet till förlängning
  • Publicerat: 22 februari 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare inom miljöövervakningen och kalkningen

14 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

Fakultetshandläggare

4 november 2024