Vi söker en handläggare till Interreg-sekretariatet

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 220 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Näringslivsenheten som har ett femtontal medarbetare. Enheten ansvarar för utvecklingsfrågor i länet genom det regionala genomförandet av Landsbygdsprogrammets projekt- och företagsstöd och länets hantering av bygdeavgiftsmedel. Den förvaltande myndigheten och sekretariatet för EU:s gränsöverskridande program Interreg V-A Sverige-Norge är placerad på enheten.

Arbetsbeskrivning
Interreg Sverige-Norge 2014-2020 är ett gränsregionalt EU-program som sträcker sig ca 160 mil längs den svensk norska gränsen.

Förvaltande myndighet som har det övergripande ansvaret för programmet är placerad på Länsstyrelsen i Jämtlands län. Tjänsten som handläggare finns på sekretariatet som organisatoriskt ligger under förvaltande myndighet. Vi söker enmedarbetare vars huvudsakliga syssla kommer att vara projekthandläggning. Vi samarbetar inom och mellan olika områden inom Näringslivsenheten vilket innebär att det även kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter. Vi uppskattar att du är förändringsbenägen och intresserad av att delta i enhetens strävan att utveckla vårt arbetssätt. Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga.

I dagsläget innebär projekthandläggarens uppgifter:



Beredning av ansökningar om stöd, vilket innefattar personliga kontakter, projektförståelse, ekonomi och administrativt arbete.



Uppföljning, utvärdering och spridning av projektresultat.



Processinriktat samarbete såväl internt inom Länsstyrelsen som externt med myndigheter och organisationer



Omvärldsbevakning, rapportskrivning rapportering och analytiskt arbete.



Internt och externt informationsarbete, både skriftligt och muntligt.



Du håller möten, konferenser och utbildningar som riktar sig till våra intressenter



Du planerar och genomför två styrkommittémöten per år där politiker prioriterar projekt som du handlagt



Tjänsten innefattar relativt mycket resande som till antal kan variera under året.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom regional utveckling, relevant akademisk utbildning, eller för tjänsten lämplig utbildningsbakgrund i t.ex. ekonomi, nationalekonomi eller samhällsvetenskap. Du ska kunna förstå och analysera en budget och relatera en budget till projektets aktiviteter. Du ska ha förmåga att ta till dig och förstå regelverk. Du behöver alltså vara flexibel i kontakter internt och externt men samtidigt vara noggrann i ditt administrativa arbete.

Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och begripligt på svenska och engelska och ska förstå skriftlig och muntlig norska eller förmåga att snabbt utveckla en god förståelse av det norska språket. God kompetens inom Officepaketet (Excel, Word och Power Point). All handläggning sker i vårt handläggningssystem NYPS 2020.

Personliga egenskaper som vi värderar högt är att du är lyhörd och har lätt att arbeta med andra men samtidigt kan arbeta och driva frågor självständigt. Vi vill att du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha mycket god förmåga att samarbeta, skapa samt upprätthålla goda kontakter med övriga samverkansaktörer, såväl internt som externt. Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande är erfarenhet av projekt- eller processorienterat arbetssätt.

Körkort för personbil är ett krav då arbetet innebär resor.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan
Din ansökan vill vi ha senast 2016-07-17, märkt med diarienummer 112-4797-2016. 


Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

18 december 2024

Kvalificerad Bolagsekonom sökes till Brinova Fastigheter

13 december 2024

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

3 december 2024

Vikarierande ekonom

Vikarierande ekonom

3 december 2024