OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 240 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Landsbygdsenheten är en av länsstyrelsens sju enheter med cirka 35 medarbetare.
Enheten ansvarar för projekt- och företagsstöd, djur- och arealbaserade stöd, rådgivning och kurser för jordbruksföretag, tillsyn inom jordbruk, registerkontroller på djur, jordförvärvstillstånd till jord- och skogsbruksfastigheter samt bevakning av grundläggande betaltjänster. Inom enheten finns också Interreg Sverige Norge-programmet som Länsstyrelsen Jämtlands län är förvaltande myndighet för. Enheten har övergripande ansvar för landsbygdsfrågor och ansvarar för lantbruks- och landsbygdsfokus i det tvärsektioriella samarbetet på Länsstyrelsen.
Arbetsuppgifter
Som handläggare granskar och handlägger du jordbrukarnas ansökan om EU-stöd gentemot gällande regelverk. Du kommunicerar med de sökande kring deras stödärenden och ger information kring stöd och regelverk till stödsökande och andra aktörer.
Arbetet kan även komma att omfatta kontroll av jordbrukarnas ansökan i fält vid areal- och djurstödskontroller samt registerkontroller av lantbrukets djur.
Vi samarbetar inom och mellan de olika samordningsgrupperna på enheten, även andra arbetsuppgifter kan därför på sikt bli aktuella och du bör ha intresse och vilja att utvecklas inom andra områden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, till exempel agronom eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete och handläggning av ärenden. Du är serviceinriktad och kommunicerar enkelt och begripligt både i tal och skrift. Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i Office och kan snabbt sätta dig in i nya IT-system.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete och statlig förvaltning, arbete med jordbrukarstöd samt arbete med lantbruk och lantbrukets djur.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver noggrannhet och god pedagogisk förmåga. Du är självgående och tar ansvar för ditt och arbetsgruppens gemensamma arbetsbeting. Arbetet innebär resor varför B-körkort är ett krav.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kan bli aktuell.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 1 mars 2020. Anställningsintervjuer kan komma att påbörjas före ansökningstidens slut.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter: www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23