OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220014
Arbetsuppgifter
Fastighets- och gatukontoret söker en ny HR-administratör. HR-enheten består av nio personer som arbetar nära cheferna och varandra med både strategiska och operativa HR-frågor.
Som HR-administratör stödjer du förvaltningens chefer i avseende personaladministrativa uppgifter. Dina dagar på jobbet kommer fyllas med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt och samtidigt få möjlighet att arbeta nära dina kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Arbeta självständigt med varierande uppgifter i stadens personalsystem med anställningsunderlag, schemaläggning, rapportering, kvalitetskontroll av uppgifter och uppföljning.
• Vara rådgivande och kan svara på frågor kring regelverk gällande t ex anställningsfrågor, semesterväxling.
• Stötta chefer i personaladministrativa frågor.
• Hålla i introduktion för förvaltningens nyanställda.
• Ge stöd och service till HR-chef
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter såsom anteckningar vid enhetsmöten, diarieföring och arkivering av handlingar i olika system samt fakturering
• Planering och genomförande av avtackning i samband med pension och firande av jubilarer
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter inom enheten
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom HR-området eller med relevant administrativ inriktning.
Du har minst två års aktuell erfarenhet av liknande arbete som beskrivs i annonsen och gärna inom en större organisation. Det är en fördel om du är van att arbeta gentemot chefer och har kunskap i gällande kollektivavtal. Vidare är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av schemaläggning. Erfarenhet av olika personalsystem, såsom exempelvis Personec P och erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna inom HR ser vi också som meriterande.
Du bidrar till ett välfungerande samarbete och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang, ansvarskänsla och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt. För rollen krävs det att du har en god administrativ förmåga, är organiserad, strukturerad och kommunikativ. Vi vill även att du är serviceinriktad och är en van problemlösare.
Du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98