Vi söker en HR Coordinator till Ottobock i Norrköping

Vi söker en HR Coordinator till Ottobock i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Vi erbjuder högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet – Quality for life. I vår region, som inkluderar Norden och Benelux, är vi fler än 700 anställda, och har en årlig omsättning på 110 MEUR. Genom vårt moderbolag, Ottobock SE & Co. KGaA, är vi verksamma på 51 marknader över hela världen med en omsättning på 1.000 MEUR.
Ottobock är en ledande aktör inom den ortopedtekniska marknaden.
Vill du arbeta i en organisation där HR är en uppskattad partner och en självklar del i verksamheten? Vi på HR är med och bidrar till företagets lönsamhet och framgång. Vi söker dig som vill vara en del av vårt svenska HR team och ingå i ett internationellt HR nätverk.


Din framtida utmaning
Som HR Coordinator kommer du att arbeta brett inom hela HR-området. Du kommer att ge operativt HR-stöd till våra chefer i frågor rörande rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, systemfrågor, villkor och förmåner mm. I rollen ingår ett operativt ansvar för flera HR processer såsom medarbetarundersökning, lönekartläggning, rapportering och statistik samt även HR administration såsom anställningskontrakt och liknande. Dina arbetsuppgifter kommer anpassas med hänsyn till dina kunskaper och erfarenheter. Just nu arbetar vi intensivt med att implementera våra lokala HR- processer i vårt globala HR-system SAP Success Factors. Implementering kommer att ske succesivt fram till 2022 där du förväntas ha en roll.
I rollen ingår att du förbereder och genomför egna fackliga förhandlingar, vilket kräver en god kännedom om de administrativa moment som ingår, med utgångspunkt i våra kollektivavtal och aktuell lagstiftning. Du kommer även att administrera och utveckla HR-avdelningens dokumenthantering och interna informationsflöde i vårt kvalitetssystem, på vårt intranät samt i andra aktuella interna kanaler
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete i ett bolag och en bransch under utveckling, vilket innebär att vår vardag präglas av förändring. Du arbetar verksamhetsnära och dina prioriteringar styrs av organisationens behov, vilket avspeglar sig i att tempot stundtals är högt och uppgifterna varierande. Du verkar i en internationell miljö och har ett brett kontaktnät med våra chefer och medarbetare. Du kommer ingå i vårt svenska HR team bestående av 5 personer varav 2 personer arbetar med lön, du kommer rapportera till HR Manager.
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid från april 2021 till september 2022, tillträde enligt överenskommelse. Vanligtvis utgår du från vårt kontor som är beläget i centrala Norrköping, men den senaste tiden har vi alla arbetat hemifrån. Resor i tjänsten förekommer vanligtvis, när det tillåts att resa igen kommer det främst vara resor inom Sverige
Din bakgrund
Du har en relevant HR-utbildning i botten och för att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av HR-arbete i en liknande roll, där du fått en god kännedom om fackliga processer, rekrytering och HR administration. Du pratar och skriver engelska obehindrat då stor del av den dagliga kommunikationen sker på engelska och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en internationell miljö. Du är van att arbeta i Excel och Powerpoint.
Som person är du ansvarstagande och har ett starkt driv att få saker genomförda, samtidigt som du är prestigelös. Du är en god administratör och är strukturerad i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du kan lyfta blicken och se det större perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du kan kommunicera och agera förtroendeingivande på ett pedagogiskt sätt, men du har samtidigt styrkan att säga ifrån när så krävs. Du har hög integritet och kan hantera konfidentiell information.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev och CV senast den 14 februari 2021 till rekrytering@ottoock.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten vänligen kontakta HR Manager Jessica Bäckström, jessica.backstrom@ottobock.se.


För mer information besök gärna vår hemsida, www.ottobock.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ottobock Norrköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Postadress

Luntgatan 28
Norrköping, 60219

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024