OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi på Experis söker en HR-konsult till vår kund som finns i fina lokaler mitt i centrala Malmö. Uppdraget är ett föräldravikariat från 15 oktober 2016 och sträcker sig fram till oktober 2017. På uppdraget har du möjlighet att vara med i en spännande förändringsresa som nyligen har påbörjats.
Arbetsbeskrivning
Som HR-konsult kommer du jobba på administrativ-, operativ- och till viss del strategisk nivå. Du kommer bland annat att kvalitetssäkra de administrativa uppgifterna, stötta chefer och ledare samt bidra till att utveckla, förbättra och implementera koncerngemensamma processer. Ett nära samarbete med övriga HR konsulter inom regionen sker dagligen.
Du kommer ansvara för att det dagliga HR arbetet är effektivt och kvalitativt samt sträva efter att skapa goda kontakter internt och externt inom området. Befattningen är en samordnande roll där det löpande operativa HR arbetet är i fokus. I dina ansvarsområden ingår bl.a:
* ansvar för HR policyer, rekryteringsprocesser, interna utbildningar, rehabilitering, arbetsmiljö, lönerevision
* HR-administration
* kontakter med externa samarbetspartner och fackföreningar
* externa kontakter gällande pension, förmåner, kreditkort
* framtagning av underlag för rapporter inom HR och lön
* HR-system och personalinformation på intranätet
Du kommer även:
* medverka vid koncerngemensamma projekt i HR-frågor
* delta i förändringsarbete som påverkar koncernens ledare och medarbetare
* bidra i jämställdhetsarbete
* säkerställa att reglerna kring föräldraledighet, semester och skatter efterlevs.
Arbetsförhållanden
Normala kontorsförhållanden samt visst resande bl.a till Köpenhamn och övriga regioner. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis. Inget personalansvar.
Vem är du?
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet inom HR, med fördel från mellanstort till stort företag som HR generalist, gärna bolag med både tjänstemän och kollektivanställda. Du har en formell utbildning inom HR-området, gärna på högskolenivå samt vana att hantera varierade HR frågor. Du har gedigen kunskap om den svenska arbetsrätten. Har du erfarenhet/ kunskaper inom danska arbetsrätten är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du prestigelös, kommunikativ och har en hög integritet. Du har ett coachande förhållningssätt och kan hantera medarbetarsamtal utmärkt. Du har även förmåga att självständigt planera, prioritera och leda arbetet inom satta tidsramar.
Ansökan
Urvalet sker löpande, så du är välkommen att skicka din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta konsultchefen Frida Stubbendorff på eller 040 660 63 32.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson