OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Du kommer att tillhöra ett team på 10 personer som utgör hjärtat inom HR. Rollen har ett nära samarbete både med det egna teamet som med HR Business Partners, medarbetare, chefer och kollegor inom övriga affärsstödsenheter.
I rollen som HR-koordinator arbetar du operativt och brett och du får en inblick i samtliga HR-processer. Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
· Operativt vara en viktig del i att driva våra större medarbetarprocesser
(Performance Management, lönerevision, omorganisation mfl)
· Kvalitetssäkra medarbetardata i vårt HR-system Workday
· Besvara HR-relaterade frågor från chefer och medarbetare (frågor kopplat till processer, villkor och förmåner)
· Avtalshantering
· Administrera och genomföra arbetsmiljörelaterade projekt
· Som medarbetare i Operations teamet kommer du även jobba med andra inkomna frågor i vårt ärendehanteringssystem
Vem söker vi
Vi söker dig som är relativt ny i din HR-roll eller så har du nyligen tagit din examen.
Du är en god kommunikatör i både svenska och engelska och är du systemvan så är det mycket meriterande. Hos oss på PwC så är våra system centrala och vi jobbar dagligen i Workday och vårt ärendehanteringssystem ServiceNow där vi besvarar en stor bredd av frågor kopplade till våra medarbetarprocesser.
För att du ska trivas i rollen så ser vi att du är en social och positiv lagspelare som gillar att både arbeta i team och självständigt. Vi ser att du är stresstålig och lösningsorienterad och du gillar att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt och leverera bra kvalité.
Har du även förmågan att prioritera, organisera och vara flexibel när det behövs så tror vi att rollen är som klippt och skuren för dig.
Om PwC
PwC:s ambition är att vara ett innovativt revisions- och rådgivningsföretag med stark tillväxt.
Att erbjuda våra kunder ett brett tjänsteerbjudande anpassat till deras behov är grunden för vår affärsidé. Därför söker vi medarbetare med olika bakgrunder, erfarenheter och nivåer i yrkeslivet. I ett näringsliv som ständigt förändras är det viktigt att ha medarbetare som utvecklas i samma takt och delar med sig av sin expertis. På PwC ger vi dig stort ansvar att bidra med din egen unika kompetens såväl som förmånen att lära nytt av kunniga kollegor och i en händelserik bransch. I en föränderlig omvärld blir förmågan att bygga och bibehålla långsiktiga relationer extra viktig för att nå framgång. Dessutom behövs ett ständigt driv och högt engagemang för att kunna ge företag och organisationer revision och rådgivning i toppklass.
Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det handlar om möjligheten att göra det som utvecklar dina individuella styrkor, intressen och karriärmål, och att få rätt möjlighet vid rätt tidpunkt.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm, på Torsgatan 21, med möjlighet till flexibelt arbete på kontoret och digitalt hemifrån.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar PWC med Wise Professionals/The Pace.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se där du direkt får svara på tre korta frågor.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se
Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!