Vi söker en HR och löneadministratör

Vi söker en HR och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

VI SÖKER EN HR & LÖNEADMINISTRATÖR
ÄR DU EN DRIVEN HR OCH LÖNEADMINISTRATÖR REDO ATT GÅ VIDARE I DIN KARRIÄR?VILL DU UTVECKLAS I DIN YRKESROLL OCH SAMTIDIGT ARBETA I EN SPÄNNANDE BRANSCH?
➡ DÅ HAR VI JOBBET FÖR DIG!
Du ansvarar självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Arbetsuppgifterna innefattar att kontrollera löneunderlag, ta fram statistik och rapporter, följa upp skattelagstiftningen samt hanterar ärenden från chefer och medarbetare runt om i organisationen kring.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan HR – Lön och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen för att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar och har lätt för att förstå program och system.
Då du har många kontaktytor krävs att har du lätt för att kommunicera och samarbeta. Du tar självständigt ansvar och är stresstålig. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och/eller likvärdig erfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet, goda systemkunskaper och gärna erfarenhet av olika tidrapportering- och lönesystem.
Då vi är en servicefunktion som är väldigt viktig för hela den svenska hotellverksamheten är det meriterande om du tidigare har arbetat inom service.
I rollen som HR- och löneadministratör får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många härliga kollegor alltifrån Umeå i Norr till Malmö i Söder!
INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är heltid, tillsvidare.
Placering centralt i Göteborg.
Vi har kollektivavtal

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR- & Hållbarhetschef på 031-80 40 55 eller via mejl linda.johnsson@ligula.se
Vi tillämpar löpande urval och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte, skicka din ansökan redan idag!
OM OSS
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av trettioåtta hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter i dagsläget ca 650 årsanställda och omsätter strax över 900 MSEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ligula Hospitality Group AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Berzeliigatan 14, v5
None

Postadress

Berzeliigatan 14, v5
GÖTEBORG, 41253

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024