Vi söker en HR Partner

Vi söker en HR Partner

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?
Din roll kommer att verka inom det löne- och HR administrativa området. Rollen är både operativ och strategisk. Du kommer att vara ansvarig för bolagets externa löneoutsourcingpartner. I uppdraget ingår även ansvarar för utveckling och implementering av processer och rutiner som är förknippade med lönehanteringen men också andra HR-administrativa processer. Detta för att säkerställa användarvänliga, effektiva, smarta och lagenliga arbetssätt och processer.
I ditt uppdrag är du med och formar lösningar för än mer digitala och automatiserade arbetssätt. I rollen ingår även HR administration såsom rutiner och administration av pension, försäkringar och förmåner inklusive fakturahantering från dessa leverantörer. Du kommer även att ansvara för vårt nya tidrapporteringssystem som ska implementeras, inklusive arbetsscheman. Frivilliga förmåner hanteras i en förmånsportal hos en extern partner.
Du kommer hantera inkommande frågor rörande löner, pension, försäkringar och förmåner genom vårt ärendehanteringssystem.Vi kommer under hösten påbörja ett arbete med att implementera ett nytt affärssystem inklusive HR-modul och ärendehanteringssystem, vilket utifrån din kompetens och roll kommer inneha en nyckelposition. Arbetet kommer delvis till en början att bedrivas i projektform - något som engagerar och motiverar dig.
HR-teamet som du ingår i, består av 6 personer som du kommer arbeta nära med och du rapporterar till Direktören för HR & Hållbarhet. I enheten ingår, utöver HR, även funktionerna Hållbarhet (miljö), Social Hållbarhet, Arbetsmiljö, Brand, Säkerhet och Verksamhetsutveckling.
Din profil:
Du har din grund inom lön och troligen har du tidigare arbetat som Lönespecialist, och har erfarenhet av att arbeta med pensioner och förmåner.
Troligen har du även erfarenhet av arbete med att implementera ett nytt HR-system.
Du gillar att förbättra och utveckla rutiner och processer, och har god förmåga att dokumentera dessa på ett sätt som är enkelt för andra att ta till sig och nyttja.
Du har öga för detaljerna, är lösningsorienterad, vill verka för att det finns bra processer och har ett bra servicetänk samt en god samarbetsförmåga!

Varför jobba med mig?
Som ledare är jag engagerad, intresserad och tror på att ge stort ansvar. Jag inspireras av människor som vill utvecklas, vågar utmana och vill vara med oss i arbetet mot en hållbar stad. Jag tror att samarbete, tillit och en genuin vilja att hjälpa andra är viktiga faktorer för framgång. Hos oss värnar vi om ett hållbart arbetsliv och ett fungerande livspussel. Min roll är att vara en god ledare som stöttar dig och din utveckling. Jag vill att du är en självgående och aktiv problemlösare som är villig att ta på dig utmaningar, men också fira framgångar med dina kollegor.
Anna Leander, Direktör HR, EHSQ & CSR
Vem är du som person?
Du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och vill vara med och skapa en klimatpositiv energiproduktion. Du älskar utveckling och arbetar gärna tillsammans med andra drivna kollegor. Du vågar lyfta problem och utmaningar i verksamheten och arbetar själv aktivt för att du och dina kollegor ska trivas och arbeta ännu bättre tillsammans.
I nästa steg av ansökan är vi nyfikna på dina erfarenheter och kommer att ställa frågor om det.
För att lyckas i rollen behöver du vara:
Flexibel. Du har lätt för anpassning vid behov och kan därmed snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt kring situationer och frågor. Du ser möjligheter i förändring.
Integritet. Du har väl grundade och tydliga värderingar samt förmågan att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. I arbetet låter du etiken och dina värderingar styra i avgörande situationer.
Kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, vilket leder till att du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.
Mål- och resultatorienterad. Du är van vid, samt trivs med, att arbeta mot uppsatta mål med fokus på resultat. Vid förändring av målen ändras även din inriktning i arbetet, ständigt i korrelation till målen.
Strukturerad. Du har goda färdigheter inom planering och organisering samt kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och arbetar efter tidsramar, vilka i sin tur har stor betydelse för dig.
Numerisk analytisk förmåga. Du har god förståelse för numeriska underlag och löser dem snabbt och korrekt.

Vilka är vi?
Stockholm Exergi förser Stockholm med värme och el och har cirka 700 anställda, från Sigtuna i norr till Högdalen i söder. Vi som arbetar här har många olika kompetenser och arbetsuppgifter. Vi jobbar framförallt med drift och underhåll av våra anläggningar, med systemoptimering, logistik och projektledning samt med kundrelationer och marknad. Vissa arbetar skift för att våra anläggningar ska drivas dygnet runt, andra jobbar vanlig kontorstid. Vår gemensamma drivkraft är att göra Stockholm mer hållbart.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024