Vi söker en HR-partner till HR-avdelningen placering i Falun, region Bergsl

Vi söker en HR-partner till HR-avdelningen placering i Falun, region Bergsl

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom Polismyndighetens HR avdelning arbetar ca 800 medarbetare.

Region Bergslagen består av Värmland, Dalarna och Örebro län. Huvudort för regionen är Örebro. Regionen är indelad i tre polisområden och elva lokalpolisområden. Utöver dessa tillkommer också de fyra regionala enheterna operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten samt regionkansliet.

HR region Bergslagen har i uppdrag verka för att de myndighetsgemensamma målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling implementeras i regionen. HR region Bergslagens leds av en HR-chef som till sin hjälp har fyra HR-konsulter varav en är inriktad mot arbetsgivarpolitik/avtal, en mot arbetsmiljö och två generalister, fyra HR-partners samt en HR-administratör.

Nu söker region Bergslagen en HR-partner med placering i Falun som till huvudsak ska stödja chefer inom polisområde Dalarna.



ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner arbetar du i nära samverkan med HR-chefen samt ledning och chefer inom den enhet du har HR-ansvar för. Du har i uppdrag att stödja HR-chefen med strategiska och operativa HR-frågor, samt chefer och ledningsgrupper med HR-insatser som utgår från behoven i verksamheten. I det ingår att kunna bidra till utveckling av ett aktivt medarbetarskap, ledarskap och en hållbar arbetsmiljö. Insatserna är av strategisk och operativ värdeskapande karaktär. Det betyder att du ansvarar för att initiera, driva och informera om HR-processer, med mål att avdelningens verksamhet ska utvecklas och att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap. I en del operativa HR-frågor kommer du att utgöra det direkta stödet.

Du kommer att arbeta självständigt, men i nära samarbete med övriga HR-medarbetare, stödavdelningar och Region Bergslagen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med kärnverksamheten i fokus.

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom HR-området eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst 3-5 års erfarenhet av strategiskt samt kvalificerat HR-arbete
• Erfarenhet av att driva HR-frågor ur ett strategiskt och verksamhetsinriktat perspektiv
• Erfarenhet av att ge chefsstöd och arbetat konsultativt
• God generell kunskap om det arbetsrättsliga området samt god erfarenhet av samarbete med arbetstagarorganisationer
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Körkort B
• Svenskt medborgarskap

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete i större eller komplexa organisationer
• Erfarenhet att verka på ledningsgruppsnivå
• Erfarenhet av HR-frågor inom den offentliga sektorn

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen bör du vara trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och fatta beslut. Du är resultatinriktad, strukturerad och prestigelös. Du kan omsätta nationellt gemensamma HR-strategier i verksamheten och identifiera och genomföra HR-aktiviteter som stödjer den lokala verksamheten. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Falun
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstebenämning: Handläggare
Funktion: HR-partner, HR-avdelningen, HR-Bergslagen

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 mars 2020 . I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta HR-chef Susanne Eriksson eller HR-partner
Teresa Berneborn båda nås via polisens växel 114 14.

Facklig information lämnas av:
Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27


Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

25 november 2024

HR-specialist inriktning rekrytering

HR-specialist inriktning rekrytering

25 november 2024

HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024