OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som HR Specialist ingår i HR Service Center funktionen inom Human Resources.Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning.Arbetstiden är förlagd till dagtid, heltid.HR Service Center funktionen är helt ny och du kommer att delta aktivt med att bygga upp och utveckla verksamheten.Arbetsuppgifterna spänner från det rent administrativa till mer kvalificerad handläggning av personal- och belöningsfrågor med ett tydligt fokus på förändring och utveckling av metoder och system för att effektivisera arbetet med personalprocesserna på företaget.Som HR Specialist kommer du bl.a. arbeta med: [ * Självständig och kvalitativ handläggning av rekryterings-, löne- och övriga HR-frågor i samverkan med lönehandläggare och HR personal i övrigt med fokus på de administrativa processerna. * I samverkan med övriga medarbetare aktivt delta i utvecklingen av arbetet med lön- och belöningsfrågor på avdelningen; t ex arbetsvärdering i BAS. * Utveckling av och arbete med support på HR Service Center med chefs- och personalstöd via mail, telefonsupport i frågor rörande rekrytering, lag & avtal, lön & belöning, förmåner, pension- och försäkring, tid mm * Rapportering och informationshantering av personal- och lönedata, internt som externt. * Uppdatering av personalhandbok och löpande information på intranät mm. * Stöd i arbetet vid lönerevisioner och personalplanering till chefer och HR personal. * Utbildning och information till chefer och medarbetare på området. * Metod- och systemutveckling inom området och på funktionen.För dig som är intresserad av att utvecklas inom området för lön & belöning finns möjlighet att på två- till tre års sikt kunna axla en roll som gruppledare/chef för HRSC!Du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna en kvalificerad yrkesutbildning som t e x lön- och ekonomihandläggare, eller en högre personaladministrativ utbildning som är jämförbar.Vidare har du minst 5 års erfarenhet av kvalificerat personal och/eller lönearbete.Erfarenhet av arbete i SAP eller andra lönesystem för att kunna koppla det egna uppdraget till lönehanteringen som sker hos extern partner är nödvändigt.Du har goda kunskaper i MS Office, framförallt i Excel samt har lätt för att uttrycka dig skriftligt såväl som muntligt både på svenska och engelska.Som person är du självständig, tar gärna initiativ och är drivade och resultatinriktad.Du är öppen för att arbeta både med enklare administrativa uppgifter men även i projekt och effektiviseringsarbeten för att utveckla funktionen och har lätt för att samarbeta med andra.Ditt arbete kännetecknas av stor noggrannhet och intresse av att arbeta med människor!Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.fresenius-kabi.se snarast möjligt då urval kan komma att ske löpande!Vi tar inte emot ansökningar via post eller e-mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Andersson
Åsa Söderquist
Malin Andersson
018 644 294
Elin Bredenberg
Elin Bredenberg
018 644 294
Frida Urtel
018-644 294
Frida Urtel
Frida Urtel
018 644 294
Frida Urtel
+46 018-644 294
Mikaela Danielsson