Vi söker en Hyresadministratör till Malmö

Vi söker en Hyresadministratör till Malmö

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! En bekräftelse på det är att vi under 2022 både vann Kundkristallen och utsågs till Great place to work! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 39 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Om tjänsten

Som hyresadministratör hos oss på Victoriahem arbetar du i nära samarbete med kollegor inom förvaltningen och ekonomi. I dina uppgifter ingår bland annat hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystemet.

Du har daglig kontakt med våra hyresgäster då du svarar på frågor som uppstår, framför allt hyresinbetalningar och inkassoärenden. Som hyresadministratör reder du även ut andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket innebär många kontakter, främst inom organisationen.

Du ingår i ett team med andra hyresadministratörer som stöttar och avlastar varandra vilket innebär att du även kommer jobba både enskilt och i grupp.

Exempel på arbetsuppgifter

- Avisering

- Länken mellan förvaltningen och ekonomiavdelningen

- Aviseringskontroll

- Autogiro

- Avstämning av inbetalningar

- Inkassohantering

- Avstämning av hyresfordringar och andra balanskonton

- Årliga hyreshöjningar för lägenheter

- Årliga indexhöjningar för lokaler

- Kontakt med hyresgäster via telefon och mail



Din profil

Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare hittar du snabbt lösningar på uppkomna problem, samt arbetar ansvarsfullt och tar initiativ. Som person är du en driven problemlösare som gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, och ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Dina erfarenheter

- Erfarenhet av att ha arbetat med stor kontaktyta

- Erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter

- Ekonomirelaterade arbetsuppgifter är meriterande

- Datorvana, gärna med erfarenhet av Vitec

- Obehindrat tal och skrift på svenska och engelska. Gärna ett språk till.

- Meriterande med bakgrund från fastighetsbranschen

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Malmö

- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoriahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024