Vi söker en Initiativrik Webbredaktör

Arbetsbeskrivning

I Åtvidabergs kommun är vi drygt 800 medarbetare inom en mängd olika professioner som arbetar för att våra kunder - kommuninvånarna ska få god service. Inom kommunens organisation finns förvaltningarna Barn- och utbildning, Vård- och omsorg, Samhällsbyggnad och Kommunledning. Vi söker nu en Webbredaktör till vår informationsenhet. Tjänsten ingår i kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansliet och kommunens stabsfunktioner




Arbetsuppgifter
Vi är en liten informationsenhet som jobbar mot hela kommunen. Det innebär att arbetet är brett och varierande och vi har ett nära samarbete med kollegor och näringslivet i Åtvidaberg.

Du kommer att främst att arbeta operativt men även strategiskt tillsammans med informationschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ansvara för hemsidan och jobba med innehåll, text och bild och utveckling av denna. Du kommer att bygga upp ett intranät, ta fram tryckmaterial såsom foldrar, broschyrer, roll ups mm i informations- och marknadsföringssyfte, samt att utbilda redaktörer i CMS-verktyget med mera. Du kommer att skriva texter och bearbeta bilder för olika kanaler som till exempel webb, nyhetsbrev och sociala medier.

I tjänsten kommer det även ingå att ibland, vid t ex sjukdom hjälpa till i reception och växel




Vem vi söker
Vi söker en positiv och serviceinriktad person. Du är ansvarsfull och självgående och tycker om att ta egna initiativ. För att lyckas i tjänsten behöver du kunna Indesign, Illustrator och Photoshop. Vi vill att du har webbredaktörutbildning eller motsvarande utbildning som vi anser likvärdig. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift. Du behöver ha körkort.




Om Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde i november eller enligt överenskommelse.



Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 14 september, men vi väntar på Din ansökan så skicka den gärna så snart som möjligt. Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.



Varmt Välkommen med din ansökan!




För mer information är du välkommen att kontakta:
Helen Stenberg, Informationschef, tel. 070-245 26 85
e-post: helen.stenberg@atvidaberg.se







En film om Åtvidabergs kommun: http://youtu.be/WPF0yj_fECk

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär
  2. Män dominerar Internet-branschen

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt ök
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 augusti 2015

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


System Manager

System Manager

6 november 2024

Hundkunnig social media manager

Hundkunnig social media manager

5 november 2024

UX- Designer till kund i Stockholm

UX- Designer till kund i Stockholm

7 oktober 2024