Vi söker en inköpare!

Vi söker en inköpare!

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi nu dig som vill arbeta inom inköp och har tidigare erfarenhet inom yrket. Du som inköpare kommer till största delen köpa in komponenter från Sverige och Europa från befintliga leverantörer. Komponenterna kommer till större delen vara inom el och mekaniska hyllprodukter.

Verksamheten befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu en ny lagspelare som kompletterar en driven och målinriktad arbetsgrupp. Vi kommer att erbjuda dig som söker ett flexibelt arbete där dina kunskaper inom inköp, logistik och planering är viktiga för verksamhetens och företagets fortsatta utveckling.

Om tjänsten
Vi ser gärna att du som söker:
- Har kunskap och erfarenhet av inköp av elmaterial specifikt
- Har erfarenhet och har tidigare arbetat i ett affärssystem.
- Har arbetat med parametersättning av artiklar (vet vad ekonomisk orderkvantitet, säkerhetslager mm är för begrepp)
- Är väl införstådd i vikten av att ha daglig kontroll på sina inköpsrader – Nettobehov, Ej bekräftat, ej Levererat etc

Vem är du?
Vi söker dig som kan hantera ett varierande arbetstempo med bibehållen kvalité. Som person är du lyhörd, lättlärd och social, och har vanan av att arbeta i en levande och händelsestyrd miljö. Du tar gärna egna initiativ för att lösa förekommande uppgifter och utmaningar. Vidare ser vi att du trivs i en administrativ roll där detaljer och noggrannhet är viktiga egenskaper för att lyckas. Vi förväntar oss att du är prestigelös och värnar om samarbete, rent generellt så fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person har du en positiv inställning och är lösningsorienterad där problem betraktas som utmaningar.

Utbildning & kompetenser:
- Svenska & engelska, i tal och skrift
- Goda datorkunskaper
- Mycket goda kunskaper i Excel

Vi söker dig som kan starta omgående eller senast inom 2 månader. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning, med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024