OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6300 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Är du en proaktiv och analytisk inköpare som söker en ny utmaning i ett internationellt växande familjeägt företag? Då kan du vara den vi söker! Hos oss blir din uppgift att säkerställa hela den kommersiella inköpsprocessen och den administrativa processen från inköpsorder till ankomstdokumentation ingår som en naturlig del.
Målet med tjänsten är att få ett optimalt flöde genom hela inköpskedjan med rätt pris, leveranstid, lagervolymer och se till att hela inköpsprocessen efterlevs. Du har kontinuerlig kontakt med Sofidels centrala inköpsfunktion. Tjänsten utmanar dig att arbeta både strategiskt och operativt mot företagets gemensamma mål. Som reservdelchef ansvarar du för företagets reservdelslager, bland annat genom att säkerställa korekt lagerhållning. I tjänsten ingår även personalansvar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom industrin. Kunskaper inom SAP är en klar fördel. Vidare är det bra om du har relevant teknisk eller kommersiell utbildningsbakgrund men vi värderar samtidigt erfarenhet och tidigare arbetsprestationer högt. Tjänsten kräver goda kunskaper i både skriftlig- och muntlig svenska samt engelska.
Som person arbetar du strukturerat och har en god analysförmåga. Du är samarbetsinriktad, kommunikativ och trivs med utveckling och problemlösning. Du är prestigelös och serviceinriktad samt trivs som bäst i ett växlande arbetstempo.
Är du intresserad av att jobba i en dynamisk bransch med många internationella kontakter? Då kan vi erbjuda dig en intressant utmaning med stort ansvar. Vi ser fram emot din ansökan senast den 20/3 2020, till ansokan.sweden@sofidel.com. Tjänsten är 100% tillsvidareanställning med placering i Kisa, Östergötland. Resor kan förekomma i tjänsten, så B-körkort är ett krav.
Intervjuer sker löpande, så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt. Tillsättning av tjänsten sker snarast eller genom överenskommelse. Vänligen notera att vi önskar din ansökan på engelska.
Om du har frågor kring tjänsten kontakta vår HR-avdelningen på Hr.sweden@sofidel.com