OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår inköpsfunktion söker vi en ansvarig som vill fortsätta utveckla vår inköpsprocess. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du deltar i upphandlingar och avtal med leverantörer. Du ser till att upphandlingarna följer lagen, att avtal implementeras rätt i organisationen samt följs upp. Arbetet innefattar också att utveckla, samordna och upprätta planering kring inköpsprocessen internt. Önskvärda kvalifikationer Du är Civilekonom eller har en eftergymnasial utbildning inom inköp. Teknisk bakgrund och/eller branschkännedom är meriterande. Erfarenhet från upphandlingar av entreprenader och förhandlingsvana är meriterande. Du bör även ha god kännedom om Lagen om offentlig upphandling. Som person är du bra på att ta beslut och gillar att ha kontakt med olika människor. Du är strukturerad, drivande och har en analytisk förmåga. Med starkt engagemang för Gävle och regionen tillför vi energi och kommunikation som ger komfort, kvalite och växtkraft. Våra 190 engagerade medarbetare ser till att privatpersoner och företag får el-, värme-, och kommunikationstjänster - dygnet runt, året om. Gävle Energi är ISO-certifierade inom miljö och kvalitet och ägs av Gävle kommun. Omsättningen är ca 1 miljard. Vi eftersträvar mångfald avseende exempelvis kön, etnicitet och ålder samt värdesätter vad medarbetarnas olikheter tillför verksamheten.