OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6300 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Vi utökar vår inköpsavdelning och söker nu en Inköpsassistent med möjlighet att kunna utvecklas inom avdelningen. Är du en driven och kommunikativ person som vill ta dig an nya utmaningar och utvecklas tillsammans med oss på Sofidel Sweden? Då kan verkligen detta vara en tjänst för dig!
Vi på Sofidel Sweden är i ett spännande skede och under 2023 kommer vi att påbörja en resa mot att producera helt fossilneutralt papper. Vi hoppas att du vill vara med på denna resa med oss mot en mer hållbar framtid.
I tjänsten som Inköpsassistent kommer du i nära samarbete bedriva företagets inköpsavdelning tillsammans med vår Inköpschef. Du kommer att hantera det administrativa flödet av inköpsprocessen, i enlighet med företagets riktlinjer och rutiner. Registrering och hantering av alla kostnadsposter i vårt affärssystem SAP är en av huvudarbetsuppgifterna och därmed ser vi gärna att du har tidigare systemvana. Du kommer även att ha kontakt med övriga avdelningar vid hantering av operativa frågor relaterade till inköpsprocessen och därför ser vi att du har lätt för att samarbeta samt bygga och bibehålla relationer med andra.
Universitetsutbildning inom ekonomi eller likande är ett plus och att vara kommunikativ, noggrann och ha förmågan att hålla deadlines är för dig en självklarhet, vidare tar du ett stort personligt ansvar för ditt arbete. Vårt koncernspråk är engelska och därmed behöver du kunna behärska både svenska och det engelska språket i både tal och skrift.
Anställningsform:
Tjänstemannabefattning, Heltid
Tillsvidareanställning, där provanställning kan komma att användas.
Ansökan:
Är du intresserad av tjänsten? Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte att söka redan idag om du är intresserad. Sista ansökningsdatum är den 12 februari 2023. CV och personligt brev vill vi att du skickar på engelska.
För eventuella frågor vänligen kontakta vår HR-avdelning på hr.sweden@sofidel.com