Vi söker en Insurance Coordinator till vår skadekundtjänst i Stockholm

Arbetsbeskrivning

SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Det kan vara allt ifrån att bagaget inte kommit fram till sjukhusvård och hemtransport. SOS international hjälper också en del av försäkringsbolagen med direktreglering av inkommande ärenden.   
 
Vi sökernu en Insurance Coordinator till vår skadekundtjänst för direktreglering av sakskador. Tjänsten passar dig som vill ha ett omväxlande jobb via telefon och vill skaffa dig en fot in i försäkringsbranschen. Tjänsten är ett tidsbegränsat 10/10-2018 till 31/12 2018 med chans till förlängning.  

Ditt dagliga arbete 
Som insurance coordinator arbetar du i ett team som består av 15 medarbetare som reglerar sakskador för en utav de största försäkringsbolagen i Sverige.  
 
Arbetsuppgifterna innefattar direktskadereglering i telefon samt webskador.  
 
• Via telefon ta emot skadeanmälningar från skadedrabbade kunder i Sverige.   
• Fatta beslut kring ersättning och i många fall lämna besked till kund i anslutning till första kontakten.   
• Besvara mejl och frågor från samarbetspartners, kunder och hantera skadeanmälningar på webben. 
• Fördelningen är ca 90 % telefon och 10 % administration.   
Dina personliga egenskaper

Vi söker en person med stor personliga drivkraft, som är ansvarsfull och sätter en ära i att hålla uppsatta mål och nå resultat. Du har även en god känsla för service som gör att du flexibelt och effektivt löser kundernas problem.  Du gillar att lösa problem och arbetar prestigelöst tillsammans med dina kollegor.  
 
• God samarbetsförmåga   
• Kan hantera flera saker samtidigt   
• En empatisk förmåga att hjälpa kunder i situationer som ibland kan vara extra känsliga   
• Förmåga att noga följa rutiner och instruktioner och arbetar med detta på ett strukturerat och organiserat sätt   
• Trivs i att arbeta i en föränderlig miljö   
 
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.                
Din bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken med kundkontakt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att läsa och tolka villkor eller juridiska texter. 
 
Utbildningsnivå: Minst gymnasieexamen, eftergymnasial utbildning med inriktning mot försäkring/juridik är meriterande.  
 
Du har en god kommunikativ förmåga på svenska samt engelska.               

Att jobba på SOS International  
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare – miljön ska vara mångkulturell med en jämn könsfördelning. Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart.  
 
Omfattning  

Heltid, 40 h i veckan.   
Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag och varierar mellan 07.30 – 17.30.   
Tjänsten är mellan 8:e oktober - 31:a december 2018 
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd                 

Frågor?   Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Teamledare för skadekundtjänsten Kristin Charlieson, Kristin.Charlieson@sos.eu eller HR Generalist Helena Markelund, helena.markelund@sos.eu            
 
Välkommen med din ansökan!

Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.  
 
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.                
We help people on behalf of our customers
SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.
Find out more on our website: www.sos.eu

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024