Vi söker en Interim avdelningschef till IVO

Vi söker en Interim avdelningschef till IVO

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Interim avdelningschef till IVO. Uppdraget är på 5-6 månader och start är 1 augusti.

Om uppdraget

IVO söker en interim avdelningschef som ska vara en del i att leda myndighetens utveckling mot en ökad måluppfyllelse. IVO har påbörjat ett arbete med en strategisk inriktning för att nå ett ökat genomslag i arbetet för en god och säker vård och omsorg. Några centrala perspektiv i strategiarbetet är digitalisering och datadriven analys, ledarskap samt utvecklade arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter

Som chef för avdelningen rapporterar du till generaldirektören och ingår i IVO:s myndighetsledning. Du är personalansvarig chef för avdelningens enhetschefer och en mindre stab med direktrapporterande personal. Du har fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi för avdelningen och leder avdelningens arbete samt tillsammans med övriga myndighetsledningen den fortsatta verksamhetsutvecklingen på IVO.

Dina kvalifikationer

Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat som generaldirektör, landstings-/regiondirektör eller stadsdirektör.
Minst 10 års erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
Minst 10 års erfarenhet som chef med personalansvar för andra chefer
Erfarenhet av att arbeta med utveckling och digitalisering inom offentlig sektor.
Erfarenhet från arbete i ledande befattning inom hälso- och sjukvårdsområdet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

20 december 2024