OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UMEVA söker en IT-samordnare som ska ansvara för bolagets administrativa system och det löpande förbättringsarbetet med dessa. Som IT-samordnare kommer du bland annat att vara systemadministratör för vår administrativa IT-miljö. Du förväntas följa upp och utreda vilka behov och utvecklingsmöjligheter som finns med verksamheten i fokus. IT-samordnaren förväntas planera och genomföra såväl implementations- som förbättringsprojekt. Du ska internt kunna vara ett stöd till verksamheten vad gäller den löpande systemanvändningen. Organisatoriskt kommer du att ingå i bolagets ekonomiavdelning då vår ekonomichef även är IT-ansvarig.
Arbetsuppgifter
Som IT-samordnare har Du ett övergripande ansvar för att samordna IT-verksamheten inom UMEVA både pedagogiskt och administrativt. Vi arbetar med olika system bl.a. K-plus, Navision, Palette, Platina, Outlook, Sitevision m.fl. Arbetet innebär täta kontakter med både interna och externa aktörer. Samarbetet med kommunens IT-avdelning utgör en viktig del då de i dagsläget har driftansvaret för vår server- och applikationsmiljö.
Omvärldsbevakning samt arbete med bolagets strategier inom IT ingår också i tjänsten. Upphandlingsfrågor rörande IT för UMEVAs räkning kommer också att ligga i dina arbetsuppgifter. Tjänsten kommer även att innefatta ledning av IT-relaterade projekt, från problemidentifiering/förbättringsförslag till implementation i verksamheten.
Kvalifikationer:
Du har en utbildning på universitets- alternativt högskolenivå t.ex. inom IT, Data eller Systemvetenskap.
Du har körkort B.
Du är:
Lyhörd med hög social kompetens
Duktig på att samarbeta
Kommunikativt och pedagogiskt skicklig
Har ett problemlösande förhållningssätt och ett strategiskt tänkande.
Erfarenhet från arbete i systemadministration och/eller projektledning är meriterande.
Arbetsplats
UMEVAs huvudkontor.
Varaktighet
Tillsvidare.
För mer information kontakta:
Johan Eklund, Ekonomichef, 090-16 15 48, 070-590 07 40
Helen Holm, HR-handläggare, 090-16 37 39, 070-263 00 34
Facklig kontaktperson:
Conny Persson, SACO, 090-16 13 99, 070-517 13 99
Mattias Lindh, Vision, 070-222 13 06
Sista ansökningsdag:
Så snart som möjligt dock senast den 27 oktober 2013.
Vi tror att en arbetsplats som karaktäriseras av jämställdhet sätter grunden för en mer kreativ och innovativ miljö. Vi arbetar därför aktivt med att öka vår jämställdhet och ser varje individs personliga och yrkesmässiga bakgrund som en tillgång.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Robert Hansson
090-161388
070-3941388
HR-handläggare Helen Holm
090-163739
070-2630034
Kommunal Harry Ahlroos
070-2344075
SACO Conny Persson
090-161399
Vision Mattias Lindh
070-2221306
Ekonomichef Johan Eklund
090-161548
070-590 07 40
HR-handläggare Helen Holm
090-163739
070-263 00 34
SACO Conny Persson
090-161399
070-517 13 99
Vision Mattias Lindh
070-222 13 06
Sektionschef Torbjörn Wikström
090-163736