OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en dynamisk och varierande miljö där du får använda din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga? Då kan denna tjänst vara något för dig!
• Omfattning: 100%
• Start: 2024-09-01
• Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett hybriduppdrag där cirka 60% av arbetet sker i myndighetens Helpdesk och cirka 20% som IT-tekniker. Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbete på plats hos myndigheten. Viss möjlighet till distansarbete finns enlig överenskommelse med din närmsta chef på plats.
Om tjänsten
IT-enheten på myndigheten består av 14 anställda som alla ansvarar för all operativ IT-verksamhet och tillhandahåller tjänster inom förvaltningsledning, drift och support för en kärnverksamhet som innefattar ca 350 personer. Myndigheten har uppdrag inom många olika områden vilket ger en variation av arbetsuppgifter.
Supportteamet består av fyra medarbetare. Teamet ger first- och second-line-support till IT-arbetsplatser, multifunktionsskrivare och konferensutrustning via fjärrstyrning och on-site. Supporten har också ett nära samarbete med driftgrupper eftersom beröringsytorna är många.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget består i att ge IT-support till myndighetens medarbetare. Funktionen tar emot och hanterar felanmälningar i ärendehanteringssystemet Easit. Du kommer att ge support både personligen och över telefon, e-post och Teams.
Arbetsuppgifterna som tekniker består också av installation och felsökning av hård- och mjukvara, hantering av konton i Active Directory och Exchange, administration av mobiltelefonabonnemang samt att tekniskt hantera videokonferensutrustning i mötesrum.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning
• Minst tre års aktuell erfarenhet som IT-supporttekniker
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Erfarenhet av kontohantering i Active Directory och Exchange
• Erfarenhet av att arbetat i ett ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpsesk)
• Erfarenhet av videokonferensutrustning
• Erfarenhet av Microsoft Intune
• Erfarenhet av Microsoft Configuration Manager (CM)
• Erfarenhet av IT-support inom offentlig sektor
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad. Dessutom är du flexibel oh kan anpassa dig till förändrade omständigheter och prioriteter. Samarbetsförmåga och starkt ledarskap är också centrala egenskaper såväl som en god analytisk förmåga.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson