OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Livio-gruppen är den största aktören i Norden inom fertilitetsbehandlingar med tio kliniker i Sverige, Norge Island och Dubai. Tillsammans utför vi idag ca 8500 fertilitetsbehandlingar per år. I koncernen ingår även Livio Egg & Sperm Bank samt ett eget forskningsbolag. Besök oss gärna på www.livio.se
Vi söker en IT-supporttekniker till Livio Göteborg
Till vår verksamhet söker vi nu en 1st & 2nd Line IT-supporttekniker. Livios IT-avdelning är placerad i Göteborg och ansvarar för drift och support för hela koncernens gemensamma datahall. Livio har cirka 250 anställda.
Tycker du om att arbeta med användare och hjälpa dem med vardagliga IT-supportfrågor eller problem kan detta vara jobbet för dig! Du kommer att bli en del av ett IT-team som har stor kunskap och starkt engagemang för IT-verksamheten. Samtidigt är du en del av en växande organisation som supportar IT-system för kliniker i Sverige, Norge, Island, Danmark och Dubai.
Arbetsuppgifter
I rollen som 1st & 2nd Line Supporttekniker arbetar du i vår Service Desk och tar emot incidenter och service requests i vårt Helpdesk-system samt via telefon.
Arbetsuppgifterna som IT-Support omfattar telefonsupport för vårt egna journalsystem WinIVF samt övriga IT-ärenden och administration i en Windowsmiljö med RDP och Citrix-teknik. Administration av användare i AD, installation och underhåll av PC-klientdatorer hör också till arbetsuppgifterna. Du kommer också att fungera som lokal ”på plats” IT-support för kliniken i Göteborg.
Kvalifikationer
Du har grundläggande AD-, Office365- och Exchangekunskaper. Du har erfarenhet av hård- och mjukvara inom PC, telefoni och andra delar av IT och vi ser gärna att du har av kunskap om Remote desktopmiljö inom RDS och Citrix samt erfarenhet av nätverk, telefoni och Microsoftapplikationer. Eftersom du arbetar i ett team är det viktigt att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Att hantera flera aktiviteter samtidigt ser du som roligt och spännande. Du arbetar effektivt med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt samt arbetar för att uppnå tillgänglighet och avbrottsfri IT-miljö för användarna.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande, ansvarsfullt och roligt arbete i en framgångsrik och växande koncern. Hos Livio finns möjlighet och tillgång till nya områden inom IT som främjar din egen utveckling. Vi vet att vår viktigaste resurs för att lyckas med vår verksamhet är engagerade medarbetare med olika kompetenser och erfarenhet. Utmärkande för IT-avdelning är att alla funktioner jobbar nära varandra och med användarens IT-miljö i fokus. Vi tillämpar individuell lönesättning och fast månadslön.
Detta är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.
Ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Skicka då gärna din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Skicka din ansökan med CV till anders.skoog@livio.se, märk din ansökan ”IT-supporttekniker Göteborg”, senast 2022-09-01. Intervjuer sker löpande även under ansökningstiden. Du är även välkommen maila eventuella frågor om tjänsten till anders.skoog@livio.se.