OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Att över 75 procent av våra produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.
Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar vi tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I våra produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla våra produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan vi ta ansvar för att de håller högsta kvalitet. Dessutom mönsterskyddar vi dem, vilket garanterar deras unikitet.
Att skapa hållbar inredning som består år efter år är en självklarhet. Ett hållbart agerande är något som genomsyrar allt vårt arbete. Det handlar om allt från att värna mänskliga rättigheter och antikorruption till arbetsförhållanden och anställningsvillkor. Oavsett om det är i Sverige, Europa eller hos en leverantör i en annan världsdel.
Läs mer på www.svedbergs.se
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Junior Controller för att arbeta med utvecklingen och rapporteringen av den ekonomiska lönsamheten. Vi tror att du är i början av din karriär och vill utvecklas inom controlling. Rollen är bred och du jobbar i tätt samarbete med CFO som du också rapporterar till.
Tjänsten innebär i huvudsak:
• Uppföljning av frakter
• Produktionsuppföljning
• Budgetarbete
• Prognoser
• Utredningar och analyser
• Lönsamhetsbedömning
• Produktkalkylering
• Projekt
• Kostnadsanalys
• Bedriva förbättringsarbete, inom hela företaget
Din profil
Du har nyligen tagit examen som civilekonom, eller motsvarande utbildning från universitet eller högskola, gärna med inriktning på ekonomiska kalkyler eller produktion. Som person är du analytisk och noggrann med en hög grad av flexibilitet. Du är intresserad av och har förmåga att förstå hur saker hänger ihop samt har förståelse för vad lönsamhet är. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och tar egna initiativ samt att du kan driva din agenda och ditt arbete framåt. Du är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta med andra och har förmågan att få andra att förstå det ekonomiska perspektivet.
Vi ser det som en självklarhet att du har en god förmåga att arbeta i Excel, men även i övriga MS Officeprogram samt talar god svenska och engelska i tal och skrift.
Du har B-körkort och tillgång till bil.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Ansökningar behandlas löpande så ansök gärna redan idag!
Sista ansökningsdag:2021-06-20
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ninni Svahn tel.0769-484333
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.