OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi dig som trivs i att arbeta med varierande administrativa uppgifter inom ekonomi och HR. Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår i tre (3) månader. Är du serviceminded, strukturerad och har god samarbetsförmåga? Då kan det vara dig vi söker! Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer arbeta i en kombination av både självständiga och mer rutinmässiga uppgifter bland annat löpande fakturahantering och hantering av personliga utlägg. Reseadministration i form av rese- och konferensbokningar samt ansvar för avdelningen inköp och inventering av utrustning ingår också.
I arbetet ingår även personaladministrativa uppgifter såsom arvodes- och reseräkningar samt att upprätta avtal. Att ge support och service och att kunna svara på frågor om regelverk och rutiner inom ovanståendearbetsområden till medarbetare och externa uppdragstagare är en naturlig del av rollen som ekonomiadministratör. Anställningen innebär många sociala kontakter och för att trivas behöver du ha en god samarbetsförmåga och tycka om att bygga relationer med människor. Andra förekommande administrativa uppgifter samt enklare rutinuppgifter kan också komma att ingå ianställningen.
Vem är du?
Som person är du strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du trivs i en varierad arbetsdag med många sociala kontakter. Eftersom uppdraget innebär mycket självständigt arbete är det viktigt att du kan organisera och planera ditt arbete. Du arbetat kvalitetsmedvetet och lösningsfokuserat. Vi söker dig som är lyhörd, hjälpsam och prestigelös - du trivs med att hjälpa dina kollegor där det behövs!
För att vara kvalificerad för uppdraget söker vi dig som har:
- lägst gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- några års aktuell yrkeserfarenhet av självständigt arbete med ekonomi- och/eller personaladministrativa arbetsuppgifter
- goda kunskaper i office-paketet, särskilt Excel
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av inköp och arbetslivserfarenhet från en offentlig myndighet.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.