OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Till vårt fina kontor i Västervik erbjuder vi just nu dig som nyexaminerad inom ekonomi/redovisning en spännande möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!
Dina främsta ansvarsområden och uppgifter
Att jobba som junior redovisningskonsult hos oss betyder att du blir del av ett professionellt team där du får lära dig arbetet från grunden. En tillfredsställande och utmanade uppgift för dig som är hängiven uppgiften och hungrig på ny kunskap! Arbetssättet präglas av proaktivitet, struktur och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.
Vanligt förekommande uppgifter:
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Löpande redovisning: sortering, kontering, registrering och enklare avstämningar
- Administration: scanning av underlag till kund och sortering
- Behjälplig i bokslutsarbete: enklare specifikationer, dokumentation, kopiering och sammanställning av bokslutspärm
Till din hjälp har du en närvarande chef, stöttande teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans.
För att trivas i rollen är du:
- Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början
- Strukturerad med förmågan att prioritera då du i mångt och mycket arbetar självständigt och med parallella uppgifter
- Effektiv och gillar att jobba mot avslut
- Positiv och med en nyfiken inställning
Kvalifikationer
- Teoretisk grundutbildning inom ekonomi så som civilekonomexamen eller annan eftergymnasial utbildning som t. ex. KY- eller YH-examen.
- Vi ser gärna att du har möjlighet att börja under november månad
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 6 november 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
Annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Firyal Kryou