OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsens jurister arbetar inom ett stort antal rättsområden med råd och stöd i juridiska frågor inom Länsstyrelsens samtliga verksamheter. Juristerna handlägger också själva frågor inom bland annat plan- och bygglagen, miljöbalken, ordningslagen, trafikförordningen, lag om skydd mot olyckor, samfälligheter, markförvaltning etc. De för även Länsstyrelsens talan i domstol.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Juristexamen med notariemeritering eller av myndigheten bedömd likvärdig kompetens
- Några års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning.
Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen och miljöbalken.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska också vara flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du som person är stabil, prestigelös och är bra på att samarbeta både internt och med externa aktörer. Självklart delar du Länsstyrelsens värdegrund att behandla alla med respekt, professionalitet och öppenhet.
Körkort för personbil erfordras.
Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat, tillsvidare dock längst till och med 2022-08-31.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2020-08-31. Vi kommer att läsa ansökningar under ansökningstiden och löpande kalla till anställningsintervjuer.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter: www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23