OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi söker dig som är nyfiken, kreativ, relations- och resultatorienterad till rollen som KAM för våra ergonomiska och miljövänliga bildskärmar. Du kommer ha en viktig och social roll där du självständigt skapar och driver virtuella team mellan oss på EIZO, våra kunder, återförsäljare och distributörer
Om verksamheten
EIZO är det japanska ordet för bild. Med den bästa användarupplevelsen som utgångspunkt har fokus i mer än 50 år varit att utveckla och tillverka ledande bildskärmslösningar, optimerade för alla behov. Idag vilar vi på en stark samhällsbärande plattform där hållbarhet för både miljö, samhälle och människa är fundamentalt, till exempel är vi nyblivna och stolta medlemmar i Responsible Business Alliance. Strategiskt placerade nära Arlanda finns EIZO Nordic. Ett välmående och framgångsrikt dotterbolag som ansvarar för försäljningen i Norden, Ryssland och Baltikum. Vår lokala vision är:
”EIZO i Norden – ledstjärnan i Världen. Som stjärnor leder vi både kunder och systerbolag i utveckling av en hållbar affärsmodell med lönsamhet och bästa service.”
Mer om tjänsten
Vi har utvecklat och tillverkat bildskärmar sedan 1968, vilket gör oss till experter. Som KAM kommer du möta många olika människor. Vi tror du når dina mål genom att samarbeta med de största återförsäljarna i IT-Sverige, för att tillsammans söka direktkontakt med de större organisationerna och företagen, där du hjälper dem se mervärdet i våra viktiga kontorsskärmar och arbeta med kunden hela vägen till avslut. Du rapporterar till försäljningschef, Dick Bender.
Du kommer primärt arbeta med att:
•Självständigt driva säljprojekt mot slutkunder tillsammans med våra nyckelpartners.
•Utveckla och vårda våra nyckelpartners för att gemensamt prospektera nya säljprojekt.
•Självständigt prospektera nya säljprojekt och kanalisera dessa till våra viktigaste partners.
På EIZO råder en familjär entreprenörsanda. Vi tillämpar frihet under ansvar och det är högt i tak. Vi värdesätter företaget, samhället och oss själva. Vi försöker göra bra val, vi utvecklar kontinuerligt medarbetare och vi balanserar arbets- och privatliv samt avsätter tid för träning och
Din profil
•Har erfarenhet av försäljning till medelstora och stora företag via större nyckelparters.
•Har arbetat med försäljning av tekniska, IT eller ergonomiprodukter.
•Är resultat och målinriktad.
•Har goda kunskaper i engelska.
•Har körkort då bil ingår i tjänsten.
Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du gillar att driva virtuella team och du håller deadlines och når satta mål. Du är den som gärna tar initiativ och tänker kreativt. Det är självklart viktigt att du behåller motivationen även när allt inte går din väg.
Till sist ser vi gärna att du är en utåtriktad och social person som kan skapa den trevliga stämningen i det yrkesmässiga sammanhanget och som samtidigt skapar kontakter och underhåller relationer på ett professionellt sätt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09